صبح امروز

جلسه کارگروه تخصصی مخاطرات زلزله، لغزش لایه های زمین، ابنیه، ساختمان و شهرسازی برگزار شد.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان، جلسه کارگروه تخصصی مخاطرات زلزله، لغزش لایه های زمین، ابنیه، ساختمان و شهرسازی با حضور کلیه اعضاء به ریاست مهندس مالکی مدیر کل راه و شهرسازی استان در دفتر ایشان برگزار شد.

مهندس مالکی مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان به تبیین کلیات و اهداف کارگروه پرداختند. سپس به تشریح گسل های فعال در حوزه شهرستان زاهدان و فعالیت های انجام شده گذشته در خصوص پهنه بندی آن و لزوم بروز رسانی مطالعات تاکید نمودند. همچنین به آمار بالای حاشیه نشینی و سکونت های غیررسمی و مستحدثات فاقد مقاومت در برابر زلزله در شهرهای زاهدان و چابهار و لزوم برنامه ریزی در این خصوص اشاره نمودند.

مهندس شهنوازی مدیر کل مدیریت بحران استان گزارشی گزارشی از فعالیت های صورت گرفته از نصب دو دستگاه شتابنگار مدرن در فرمانداری های زاهدان و چابهار در هفته گذشته و نصب شش دستگاه دیگر در آینده نزدیک خبر داد. همچنین با توجه به مسایل مربوط به حوزه شهری پیشنهاد عضویت شهرداری زاهدان در کارگروه را دادند.

در ادامه تعدادی از اعضای کارگروه به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات پرداخته در پایان مصوب شد:

بررسی و مطالعات ریز پهنه بندی گسل های شهرهای استان با اولویت کلانشهر زاهدان و تعیین حریم آنها.

طرح موضوع الزام گمانه زنی وانجام آزمایشات مربوط به نوع خاک در هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان برای ساختمان های خصوصی نوع ج و د و ارائه راهکارهای اجرایی آن برای جلسه بعد.

الزام دستگاههای اجرایی به انجام گمانه زنی و آزمایشات مکانیک خاک در پروژه های عمرانی.

پخش انیمیشن های تهیه شده  با هماهنگی در شبکه استانی هامون جهت فرهنگ سازی عموم مردم.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان سيستان و بلوچستان

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان سيستان و بلوچستان

    اداره کل راه و شهرسازی استان سيستان و بلوچستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات