امسال سیلاب ها ۸هزار میلیارد ریال در خوزستان خسارت برجای گذاشتند

امسال سیلاب ها ۸هزار میلیارد ریال در خوزستان خسارت برجای گذاشتند

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: بر اثر سیلاب های امسال در استان حدود هشت هزار میلیارد ریال خسارت به بخش های مختلف وارد شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان کیامرث حاجی‌زاده شامگاه ۱۰ بهمن ماه در جلسه ستاد مدیریت بحران خوزستان که با حضور رییس دفتر رییس جمهور در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: ما در تابستان درگیر ابر بحران خشکسالی در استان خوزستان بودیم و از ابتدای امسال تا کنون برای حل بحران های استان ۳۵ جلسه ستاد مدیریت بحران استان را برگزار کرده ایم.

وی با اشاره به صدور به موقع هشدارها و اخطاریه‌ها توسط مدیریت بحران استان، افزود: اگر این اخطاریه های به موقع صادر نمی شد، امسال سه مرتبه مساله سیلاب سال ۹۵ در خوزستان اتفاق می افتاد. خوشبختانه با تعامل بین بخشی و همراهی مردم شاهد این بودیم که چنین اتفاقی در خوزستان رخ نداد.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان تصریح کرد: بسیاری از سیل بندها در خوزستان پیش از انقلاب و برخی نیز در سال های جنگ ساخته شده اند. در این زمینه لازم است تا اقداماتی انجام گیرد و نسبت به ترمیم یا احداث سیل بندهای جدید اقدام شود.

حاجی زاده با اشاره به عدم پرداخت خسارت کشاورزان در سیلاب سال ۹۵ خوزستان، ادامه داد: تا کنون این خسارت به کشاورزان پرداخت نشده و این موضوع باعث گله‌مندی مردم شده است. متاسفانه اعتبارات ماده ۱۰ و ۱۲ مانند خسارت سیلاب سال ۹۵ به استان خوزستان تخصیص پیدا نمی کند.

وی با بیان اینکه خسارت وارد شده در سیلاب سال ۹۵ حدود ۹۰۰ میلیارد تومان بود، گفت: تا کنون این خسارت پرداخت نشده است و خسارت وارد شده بر اثر سیلاب های امسال به استان نیز حدود هشت هزار میلیارد ریال است که باید پرداخت شود.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان

    منبع خبر

    اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان

    اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات