شهرداری آمادگی راه اندازی دبیرخانه‌ی دائمی سمپوزیوم مجسمه سازی در کرمان را دارد

در صورت همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حمایت های استاندار:


شهرداری آمادگی راه اندازی دبیرخانه‌ی دائمی سمپوزیوم مجسمه سازی در کرمان را دارد



دقایقی پیش جلسه  هماهنگی ایجاد خانه‌ موزه‌های هنر با حضور معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیئت همراه، استاندار، شهردار کرمان، مدیرعامل بانک رسالت، مدیر کل فرهنگ و  ارشاد اسلامی استان، نماینده اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و جمعی از مدیران استان کرمان در استانداری این شهر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین، شهردار کرمان در این نشست ضمن ابراز خرسندی از حضور معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیئت همراه به استان کرمان، گفت: امیدوارم این حضور سر آغاز  وقوع رخدادهای هنری مختلف و متنوع  در شهر کرمان باشد.

سید مهران عالم زاده در ادامه با اشاره به وجود خانه قدیمی و تاریخی لطفی در شهر کرمان گفت: این خانه‌ی قدیمی نیاز به مرمت و بازسازی دارد که اگر  اعتبارات مرمت آن از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تامین شود ،شهرداری آمادگی همکاری جهت مرمت و بازسازی این خانه تاریخی و تبدیل آن به موزه و یا هرگونه کاربری هنری را دارد.

وی به مرمت حدود ۵۰ درصدی حمام ته باغ له له تاکنون توسط شهرداری کرمان اشاره کرد و افزود : در صورت تامین اعتبارات لازم از سوی وزارت ارشاد ،این مکان می تواند به  فضایی مناسب برای موزه و یا مجموعه گردشگری و تفریحی تبدیل  شود.

عالم زاده با بیان اینکه کرمان ظرفیت و پتانسیل راه‌اندازی  دبیرخانه دائمی سمپوزیوم مجسمه سازی را دارد ،گفت : شهرداری کرمان آمادگی دارد با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حمایت های استاندار، دبیرخانه دائمی سمپوزیوم مجمسمه سازیی را در کرمان راه اندازی کند.

شهردار کرمان در ادامه گفت: در صورتی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و یا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان همکاری لازم را داشته باشند ،شهرداری این آمادگی را دارد  که بصورت مشترک  اشعار نفیس خواجوی کرمانی شاعر بلند آوازه کرمانی را که قبلا نیز به رسیده است ، بصورت مجدد و یا در قالب جدید کند.

وی ابراز امیدواری کرد: با انجام این کار فرهنگی بتوانیم دین و سهم خود را به این شاعر بزرگ کرمانی ادا کنیم.


گفتنی است این جلسه، با بازدید از حمام ته باغ له له و خانه لطفی  همراه بود.



نجمه ابراهیمی نژاد

  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید ۸۸۸۸.jpg
JoomlaWorks "Simple Image Gallery Pro" Plugin (v۳.۱.۰) ends here

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات