طرح آبرسانی به ۲۳ روستای خمین در دهه فجر افتتاح خواهد شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مرکزی گفت: طرح آبرسانی به ۲۳ روستای شهرستان خمین در دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مرکزی،مهندس عزت اله آمره ای افزود: آبرسانی به ۲۳ روستا شهرستان خمین با طول شبکه ۵۷ کیلومتر همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به بهره برداری می رسد .

مهندس آمره ای  آمره ای با بیان اینکه تا کنون  ۷۰ میلیارد ریال اعتبار از محل منابع ملی برای اجرای مرحله اول این طرح هزینه شده است، افزود:  آبرسانی به ۴۰ روستا در مرحله اول این طرح هدفگذاری شده که عملیات آبرسانی به ۲۳ روستا کامل شده و به شرط تامین اعتبار بقیه روستاها نیز در سال ۹۸ آبرسانی می شوند .

وی ادامه داد: طرح آبرسانی به خمین از سال ۹۶ کلید خورده که با بهره برداری از این طرح ها هشت هزار و ۲۱۷ نفر جمعیت روستایی خمین از مزایای آن بهره مند می شوند .

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان مرکزی گفت: آبرسانی به شهر اراک از سد کمال صالح با خط انتقالی به طول ۷۸ کیلومتربا دبی ۲۴۷۰ لیتر در ثانیه و آبرسانی به شهر خمین و ۴۰ روستای مسیر از خط کوچری با خط انتقالی به طول ۱۹ و نیم کیلومتر با دبی ۱۶۰ لیتر در ثانیه از شاخص ترین طرح های آب منطقه ای مرکزی است .

مهندس آمره ای افزود: آبرسانی به تفرش از چشمه هفتیان با خط انتقال اصلی به طول ۶۹ کیلومتر و خط فرعی به طول ۹۴ کیلومتر با دبی انتقال ۱۵۰ لیتر در ثانیه و آبرسانی به شهر ساوه از خط کوچری با طول خط انتقال ۱۳۱ کیلومتر و دبی انتقال ۴۴۴ لیتر در ثانیه از دیگر طرح های آب منطقه ای است .

ضریب بهره‌مندی از آب شرب در استان مرکزی ۸۳ و ۴۱ دهم درصد است که این رقم ازمتوسط کشوری بالاتر است .

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب منطقه‌ای مرکزی

    منبع خبر

    شرکت آب منطقه‌ای مرکزی

    شرکت آب منطقه‌ای مرکزی یک شرکت می باشد

      نظرات