پنجمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی با موضوع "حفاظت از منابع...

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مرکزی گفت: پنجمین جشنواره نوجوان خوارزمی در مدارس متوسطه اول و با موضوع "حفاظت از منابع طبیعی" برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مرکزی، مهندس مسعود بهاری گفت: این جشنواره در چهار مرحله آموزشگاهی، منطقه‌ای، استانی و کشوری و در محورهایی همچون عوامل تهدید کننده منابع طبیعی، عدم شناخت و توجه به منابع طبیعی، فرسایش و از بین رفتن خاک، بروز سیلاب و هدر رفت آب، بیابانی شدن اراضی و از بین رفتن پوشش گیاهی، تغییر کاربری در عرصه های منابع طبیعی،  آتش سوزی در مراتع و جنگلها، قطع بی رویه درختان و کاهش سطح جنگلها و  برداشت بی رویه از گیاهان دارویی برگزار می‌شود .

مهندس بهاری به زمان برگزاری مراحل این جشنواره نیز اشاره کرد و افزود: زمان مرحله آموزشگاهی جشنواره تا نیمه دوم بهمن ۹۷، زمان مرحله منطقه‌ای نیمه دوم اسفند ۹۷، مرحله استانی اواخر اردیبهشت و زمان مرحله کشوری نیز تابستان ۹۸ است .

وی همچنین به رشته‌های جشنواره نوجوان خوارزمی نیز اشاره کرد و یادآور شد: این جشنواره در ۶ رشته شامل مسابقات آزمایشگاهی، ادبیات فارسی، پژوهشی، دست‌سازه، زبان انگلیسی و بازارچه کار و فناوری برگزار می‌شود.

وی افزود: جشنواره نوجوان خوارزمی ویژه دانش‌آموزان دوره اول متوسطه است که به آنها کمک می‌کند دانش و فناوری را با زندگی و فرهنگ جامعه خود مرتبط کنند، این جشنواره میل یادگیری و راه و روش یادگیری را به دانش‌آموزان می‌آموزد .

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مرکزی خاطر نشان کرد: ارتقای دانش، مهارت و نگرش دانش‌آموزان در زمینه پژوهش و شیوه کشف و حل خلاقانه مسائل، فرصت‌آفرینی برای رشد و شکوفایی استعدادها و خلاقیت‌های دانش‌اموزان و کمک به فرآیند هدایت تحصیلی آنها و ایجاد زمینه مناسب برای اجرای مطلوب برنامه‌های درسی از اهداف برگزاری این جشنواره است .

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب منطقه‌ای مرکزی

    منبع خبر

    شرکت آب منطقه‌ای مرکزی

    شرکت آب منطقه‌ای مرکزی یک شرکت می باشد

      نظرات