پساب تصفیه‌شده مطمئن‌ترین آب برای بخش صنعت است / تا جمعیت هست این منبع تامین آب وجود دارد

پساب تصفیه‌شده مطمئن‌ترین آب برای بخش صنعت است / تا جمعیت هست این منبع تامین آب وجود دارد


به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "رضا اردکانیان" صبح امروز (جمعه) در دومین روز از سفر به استان خراسان رضوی در جمع خبرنگاران افزود: شانزدهمین تصفیه‌خانه از مجموع ۴۰ تصفیه‌خانه قابل بهره‌برداری در بخش آب و فاضلاب کشور به‌مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، امروز در شهر گلبهار افتتاح شد.
وی ادامه داد: این تصفیه خانه به روش BOT توسط سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در مدت دو سال ساخته شده و با ظرفیت ۳۰ هزار متر مکعب در شبانه‌روز جمعیتی بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر را پوشش خواهد داد.
اردکانیان با بیان اینکه ظرفیت این تصفیه‌خانه برای سال‌های دور در نظر گرفته شده و اکنون این تعداد جمعیت در منطقه ساکن نیست، گفت: این تصفیه‌خانه با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان، نقش مهمی در بهبود شرایط زیست محیطی و تهیه پساب تصفیه‌شده برای مصارف مختلف صنعت و بخش‌های دیگر ایفا می‌کند.
وزیر نیرو، از توسعه سیستم‌های جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب به‌عنوان یکی از نقاط روشن در کارنامه جمهوری اسلامی ایران یاد کرد و افزود: مجموع تصفیه‌خانه‌های فاضلاب کشور در چهار دهه قبل به چهار مورد می‌رسید و اکنون ۲۱۶ تصفیه‌خانه فاضلاب در سطح کشور در حال بهره‌برداری است.
وی با بیان اینکه توجه به توسعه، جمع‌آوری، تصفیه و استفاده از پساب تصفیه‌شده فاضلاب در کشور، یکی از شاخص‌های قابل رقابت با کشورهای دنیا محسوب می‌شود، تصریح کرد: خوشبختانه اکنون بیش از ۵۰ درصد از جمعیت کشور تحت پوشش بوده و با سرعت خوبی در حال پیشرفت است و با توجهی که بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این زمینه نشان داده، به شتاب آن افزوده خواهد شد.
طی دیروز و امروز در سفر وزیر نیرو به استان خراسان رضوی، پروژه‌های مختلف آب و برق با اعتباری افزون‌بر ۶ هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات