سدسازی یکی از پارامترهای مهم مهندسی رودخانه است

سدسازی یکی از پارامترهای مهم مهندسی رودخانه است

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران، وجود سدها را در بحث مهندسی رودخانه بسیار تاثیرگذار دانست و گفت: یکی از پارامترهایی که در مقوله مهندسی رودخانه اهمیت بالایی دارد، مباحث مرتبط با سدهای کشور است.

به‌گزارش شبکه خبری آب ایران، "محمد حاج‌رسولی‌ها" در مراسم افتتاح یازدهمین سمینار بین‌المللی مهندسی رودخانه، با اشاره به تقارن برگزاری این سمینار با سیلاب‌های خوزستان گفت: این موضوع نشان‌دهنده این است که ما باید به مقوله مهندسی رودخانه توجه بیشتری داشته باشیم .

وی با بیان اینکه به‌دلیل شرایط اقلیمی و ۱۱ سال خشکسالی شدید در کشور، به‌نظر می‌رسید که سیلاب‌ها فراموش شده‌اند، ادامه داد: سیلاب ساعت یک بامداد سه‌شنبه ۹ بهمن‌ماه در سد کرخه با دبی ۶۸۰۰ متر مکعب بر ثانیه توسط سازمان آب و برق خوزستان به خوبی مدیریت و کنترل شد .

حاج‌رسولی‌ها با اشاره به طولانی شدن زمان بارش‌های اخیر تصریح کرد: به‌رغم تلاش‌های انجام شده برای مهار پیک سیلاب‌ها، هنوز احتمال خطر برای ساکنان مجاور رودخانه‌های استان به‌دلیل پر شدن ظرفیت سدها وجود دارد .

وی اضافه کرد: درحال حاضر به طبع این بارندگی‌ها ورودی به سدهای خوزستان شرایط خوبی را به خود اختصاص داده است، به‌گونه‌ای که در این دو ماه معادل کل سال آبی گذشته را با ورود روان‌آب‌ها شاهد هستیم.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران به روستائیان ساکن در پایین‌دست رودخانه کرخه و سد دز هشدار داد و خطاب به ساکنان این مناطق گفت: تا الان ۹۰ تا ۹۵ درصد سیلاب‌ها به‌خوبی مدیریت شده و باید این ۲ یا ۳ ماه آینده را نیز جدی بگیرند.

وی ادامه داد: لازم است که مردم منطقه هشدارهای استانداری، مدیریت بحران استان و فرمانداری‌ها را جدی بگیرند تا خدای ناکرده حادثه جانی برای کسی رخ ندهد.

حاج‌رسولی‌ها ادامه داد: قطعا همکاران ما در استانداری، ستاد بحران و سازمان آب و برق خوزستان مدیریت سیلاب را ادامه خواهند داد.

در کشور ۱۷۲ سد بزرگ ملی توسط وزارت نیرو احداث شده و حجم کلی آنان ۵۱ میلیارد متر مکعب است.

یازدهمین سمینار بین المللی مهندسی رودخانه سه شنبه ۹ بهمن ماه جاری در سالن همایبش های بین المللی بوستان افتتاح و تا پایان روز ۱۱ بهمن‌ماه ادامه دارد .

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات