دردهه مبارک فجر سال جاری ۶ پروژه نیروگاهی، انتقال و فوق توزیع در مازندران افتتاح می شوند (۱۳۹۷/۱۱/۱۰)

دردهه مبارک فجرسالجاری ۶پروژه نیروگاهی، انتقال وفوق توزیع در مازندران افتتاح می شوند

این پروژه ها شامل نیروگاه مقیاس کوچک ۱۲ مگاواتی تشبندان محمودآباد، نصب ترانس دوم در پست ۲۳۰کیلووات تنکابن، افزایش ظرفیت پست۶۳ کیلوولت احمد چاله پی، افزایش ظرفیت پست۲۳۰کیلو ولت چهل شهید آمل، احداث دو دستگاه فیدر ۲۰کیلوولت در ایستگاه ۶۳ کیلوولت چمستان جهت اتصال به نیروگاه(DG) و خط چهارمداره۲۳۰ و۶۳ کیلوولت تلسکوپی اطراف فرودگاه می باشند که درایام دهه مبارک فجر سالجاری در نقاط مختلف استان مازندران افتتاح ومورد بهره برداری قرار می گیرند. مشخصات پروژهای افتتاحی بشرح زیر میباشد.

احداث نیروگاه مقیاس کوچک ۱۲ مگاواتی  تشبندان محمودآباد

این پروژه درشهرک صنعتی تشبندان محمود آباد در زمینی به مساحت  ۱۲۰۰ متر مربع واقع شده است. ماشین آلات طرح مورد نظر شامل۶مولد۲مگاواتی از شرکت Caterpilar با راندمان ۴۳ درصد و۶ دستگاه ترانسفورماتور  ۲.۵مگاولت آمپر از شرکت ایران ترانسفو میباشد.

پیش بینی میزان تولید این پروژه در سال، ۹۸ میلیون کیلووات ساعت بوده ومیزان اشتغالزایی پروژه در حال حاضر ۶ نفر می باشد و تا اوایل سال ۱۳۹۸ به حدود ۱۲ نفر خواهد رسید.

اثرات اجرای پروژه شامل: رفع کمبود تولید برق در شهرک صنعتی تشبندان و بهبود کیفیت ولتاژ متقاضیان صنعتی شهرک-کاهش خاموشی ها در شهرک صنعتی در تابستان و کمک به صنایع موجود در شهرک می باشد. سرمایه‌گذار این پروژه بخش خصوصی با(۸۵ درصد مشارکت خارجی) بوده و مجموع اعتبار هزینه شده این پروژه ۶.۲ میلیون یورو می باشد.

افزایش ظرفیت پست۶۳ کیلوولت  احمد چاله پی

افزایش ظرفیت این پست از۷۰مگاولت آمپر به ۸۰ مگاولت آمپررسیده و۱۰مگاولت آمپر افزایش ظرفیت یافته است.

تامین برق مستمر و مطمئن  در منطقه حومه بابل، کاهش خاموشی های ناشی از ازدیاد بار در زمان پیک مصرف، بهبود ولتاژ مشترکین منطقه،جلوگیری از آسیب دیدگی تجهیزات وتاسیسات برقی ناشی از افت ولتاژ از اهداف واثرات اجرایی این پروژه می باشد. مجموع اعتبار هزینه شده این پروژه  ۴۵ میلیارد  ریال  میباشد.

افزایش  ظرفیت پست۲۳۰کیلو ولت چهل شهید آمل

افزایش ظرفیت این پست از۴۵۰مگاولت آمپر به ۵۴۰ مگاولت آمپر رسیدو۹۰ مگاولت آمپر افزایش ظرفیت یافت.

تامین برق مستمر و مطمئن در منطقه شهرستان آمل، بهبود پایداری وافزایش قابلیت اطمینان شبکه، بهبود ولتاژ مشترکین منطقه، کاهش خاموشی های ناشی از ازدیاد بار در زمان پیک، کاهش زمان جابجایی بار و رفع خاموشی پس از حوادث رخ داده در شبکه، از اهداف واثرات اجرایی این پروژه می باشد. مجموع اعتبار هزینه شده برای این  پروژه  ۲۰۰ میلیارد ریال می باشد.

احداث دو دستگاه فیدر ۲۰کیلوولت در ایستگاه ۶۳ کیلوولت چمستان جهت اتصال به نیروگاه(DG)

دو دستگاه فیدر ۲۰کیلوولت در ایستگاه ۶۳ کیلوولت چمستان جهت اتصال به نیروگاه(DG)نصب گردید.

تامین برق مستمر و مطمئن  در منطقه، بهبود پایداری وافزایش قابلیت اطمینان شبکه و کاهش خاموشی های ناخواسته  ناشی از ازدیاد بار در زمان پیک از اهداف واثرات اجرایی این پروژه می باشد. مجموع اعتبار هزینه شده برای این پروژه ۸ میلیارد  ریال  می باشد.

احداث خط چهارمداره۲۳۰ و۶۳ کیلوولت تلسکوپی اطراف فرودگاه مازندران

خط چهار مداره ۲۳۰ و ۶۳ کیلوولت تلسکوپی چهار مداره اطراف فرودگاه منطقه دشت نازمیاندرود بطول۱.۵کیلومتر(کاهش ارتفاع خطوط قدیمی اطراف فرودگاه) احداث  شد.

جلوگیری ازحوادث و خاموشی های ناخواسته ناشی از برخورد هواپیما و بالگرد با خطوط انتقال نیرو از اهداف واثرات اجرایی این پروژه می باشد. مجموع اعتبار هزینه شده برای این پروژه  ۱۰۰ میلیارد ریال می باشد.

نصب ترانس  دوم درپست ۲۳۰کیلوولت  تنکابن

نصب، تست و راه اندازی ترانس دوم با ظرفیت۱۲۵مگاولت آمپر( مجموع ظرفیت کل ایستگاه ۱۲۵*۲ مگاولت آمپر)انجام شده است.

اهداف واثرات اجرایی این پروژه شامل: تامین برق مستمر و مطمئن، افزایش پایداری و قابلیت اطمینان شبکه انتقال غرب مازندران، کاهش تلفات شبکه انتقال و فوق توزیع، رفع افت ولتاژ ایستگاههای فوق توزیع و مشترکین منطقه، کاهش خاموشی های ناخواسته ناشی از ازدیاد بار در زمان پیک مصرف، کاهش زمان جابجایی بار و رفع خاموشی پس از حوادث رخ داده در شبکه می باشد.

مجموع اعتبار هزینه شده این پروژه  ۱۸۰میلیارد ریال  می باشد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت برق منطقه ای مازندران

    منبع خبر

    شرکت برق منطقه ای مازندران

    شرکت برق منطقه ای مازندران

    شرکت برق منطقه ای مازندران یک شرکت در شهر ساری می باشد

      نظرات