رئیس شورای اسلامی شهر یزد: اقدامات عملی مکمل مباحث نظری مطرح شده بین شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان

رئیس شورای اسلامی شهر یزد: اقدامات عملی مکمل مباحث نظری مطرح شده بین شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان

مهندس سفید رئیس شورای اسلامی شهر یزد در نشست هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با تمجید از همکاری های بین این سازمان و شورای اسلامی و شهرداری، خواستار اقدامات عملی در زمینه مباحث نظری و اجرایی طرح شده در این جلسه شد. وی تهیه دستورالعمل کاری با زمانبندی مناسب بر مبنای اعلام آمادگی دستگاه های مرتبط با ساخت و سازها را خواستار گردید.   در همین ارتباط دکتر سالاری با تشکر از مباحث بسیار خوب مطرح شده و تعاملاتی که در حوزه معاونت عمرانی استانداری با دستگاههای همسو به وجود آمده است به تشریح بخش های درگیر در ساخت و ساز پرداخت و افزود: سازمان نظام مهندسی ساختمان به عنوان متولی اجرای مباحث ۲۲ گانه مقررات ملی در حال ظرفیت سازی برای انجام هر چه بهتر و حرفه ای تر امور طراحی و نظارت و اجرا است.

به گفته وی، قانون ، استفاده از مجری ذیصلاح را الزامی کرده و انتظار می رود که شهرداری مجری ذیصلاح انتخابی سازمان را به رسمیت بشناسد و نام وی را در پروانه ساختمانی ذکر کند.

در بخش نظارت نیز این امیدواری وجود دارد که شهرداری به گزارش‌های ناظرین توجه ویژه نماید تا ناظران با انگیزه بهتر ماموریت خود را به انجام برسانند و گزارش های اثربخشی ارائه دهند. دکتر سالاری چرخه معیوب ساخت و ساز را مانعی بر سر راه ایفای وظیفه صحیح شهرداری و سازمان نظام مهندسی خواند و افزود: این چرخه معیوب حاصل عملکرد دستگاه ها در گذشته است و بایستی برای آن چاره اندیشی اساسی شود.

وی به طور مشخص درخواست‌های سازمان از شورای شهر، شهرداری و راه و شهرسازی را در سه محور  عنوان کرد که بر مبنای آنها اگر کمیسیون ماده ۱۰۰ رای به تخریب ساختمانی نداد و قرار بر ادامه کار بود، ادامه چرخه ساخت از طریق الزام مالک برای مراجعه به سازمان و اجرای مقررات صورت گیرد. مورد دیگر مربوط به وجود دیتاها و اطلاعات مربوط به ساخت و ساز در شهرداری و راه و شهرسازی و شهرداری است که به اتفاق موافقت شود این اطلاعات به اشتراک سه جانبه گذاشته شود و از این اطلاعات در یک سامانه مشخص استفاده درستی صورت گیرد. در مورد سوم نیز با عنایت به اینکه توافقات درسطح مسئولان ارشد دستگاه های ساخت و ساز صورت گرفته، لازم است کارشناسان فنی و گروه‌های تخصصی هر حوزه با این موارد آشنا و همسو شوند و با یکدیگر تعامل کنند. تا همکاری و همفکری عوامل زیرمجموعه دستگاه ها در فضای جدید در جهت عملیاتی شدن این توافقات کمک نماید.

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد یک انجمن در شهر یزد می باشد

      نظرات