رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد: سازمان نظام مهندسی ساختمان محور اصلی ساماندهی معماری شهر یزد

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد: سازمان نظام مهندسی ساختمان محور اصلی ساماندهی معماری شهر یزد

دکتر عباسی رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد روز شنبه سیزدهم بهمن در جمع اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان، این سازمان را خانه مهندسین توصیف کرد، که به راحتی میتوان در آنجا صحبت کرد، تصمیم گرفت و تصمیمات را به اجرا درآورد.

به گفته وی در مبحث نظری وقتی از عبارت تولید ساختمان استفاده کنیم، هنر معماری را به ساختمان محدود کرده ایم و ساختمان را نیز یک کالا می پنداریم، در صورتی که معماری امری انشایی به مثابه یک موجود زنده است که برای رشد انسان هاست و به دنبال ساخت خانه است و نه لانه.

وی حجم آلایندگی مصالحی چون سیمان را بیش از سایر مصالح توصیف کرد و گفت ما راهی جز روی آوردن به مصالح پایدار مانند خاک نداریم که کمترین خسارت را به محیط زیست وارد می‌سازد.

دکتر عباسی از عطش نوسازی که به گفته وی مورد حمایت شهرداری و نظام مهندسی ساختمان است، انتقاد کرد و گفت: ما باید به دنبال استفاده مجدد از مصالح باشیم و معماری پایدار از نوع معماری گذشته را احیا کنیم و معماری خاک را جدی بگیریم. وی تهیه آیین نامه ها و ضوابط معماری خشتی را لازمه ترویج این مهم دانست و گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با رویکرد ارجمند خود می‌تواند در ساماندهی معماری اصیل محوریت داشته باشد و در تغییر استراتژی و راهبرد ها برای رسیدن به شهری پایدار کمک کند. وی دعوت مرکز تحقیقات راه و شهرسازی برای تهیه ضوابط معماری خاکی توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد را به فال نیک گرفت و خواستار هماهنگی هرچه بهتر سازمان و دانشگاه در این عرصه شد.

دکتر عباسی افزود: اقدامات سایر کشورها و حتی کشورهایی که در معرض زلزله‌های شدید و رطوبت فراوان هستند در زمینه معماری خاک می تواند الگویی برای استان یزد باشد. وی در عین حال شخصی سازی در یزد را امری ستوده‌ خواند که در آنها سلایق افراد مورد توجه قرار می گیرد و لازم است با ضوابط و معیار ها کاملا منطبق باشد.

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد یک انجمن در شهر یزد می باشد

      نظرات