شهردار منتخب شورای اسلامی شهر یزد: صدور پروانه ساختمانی هوشمند از ابتدای سال ۹۸

شهردار منتخب شورای اسلامی شهر یزد: صدور پروانه ساختمانی هوشمند از ابتدای سال ۹۸

مهندس مجتبی فرهمند شهردار منتخب شورای اسلامی شهر یزد در جمع اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان توجه توامان به جسم و روح شهر را خواستار شد و گفت: شهر به مثابه صحنه تئاتری است که هم بازیگر دارد و هم بازتاب بازی خود را همزمان در نگاه تماشاگران می‌بیند.

به گفته وی، برابر آمار دریافتی، تخلفات ساختمانی در ۴ ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۴۰ درصد کاهش یافته و این حاصل اعتماد سازی مدیریت شهری در جامعه است. وی مردم ایران را در طول تاریخ مردم مشارکت جو توصیف کرد و اظهار داشت: روند مشارکت بار دیگر در حال احیاست و مساعدت های سازمان نظام مهندسی ساختمان در این زمینه بسیار موثر بوده است.

به گفته وی، در ادامه افتخار به گذشته امیدوار به آینده هستیم و مایلیم به ادبیات مشترکی برای رعایت حرمت میراث جهانی در شهر یزد برسیم.

مهندس فرهمند هوشمند سازی روند صدور پروانه ساختمانی را یکی از عوامل موثر در جلب مشارکت مردم خواند که به کمک سازمان نظام مهندسی ساختمان میسر شده و هم اکنون نرم افزار جامع آن در حال طراحی است تا از ابتدای سال ۹۸ پروانه‌های ساختمانی به صورت هوشمند صادر شود.

تنظیم لایحه ارزش معاملاتی نیز که در کمیسیون های شورای شهر به تصویب رسیده و آماده طرح در صحن علنی شوراست از جمله مواردی بود که مهندس فرهمند به آنها اشاره کرد و گفت: در این ارتباط مواردی چون رعایت آیین نامه ۲۸۰۰ به عنوان خط قرمز ما اعلام شده و به موازات آن بررعایت نماهای اصیل یزد و پرهیز از نماهای وارداتی و غیر اصیل تاکید شده است.

به گفته شهردار منتخب شورای اسلامی شهر، ما در شرایطی هستیم که همه ارکان ساخت و ساز ناراضی هستند و این چرخه ایراد اساسی دارد که باید برای حل آن کارگروه مشترکی برای موضوعات مورد علاقه طرفین ایجاد شود و نگاه واحد و پیش برنده از طرف دستگاه ها اعمال گردد تا فرصت خوب فعلی از دست نرود.

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد یک انجمن در شهر یزد می باشد

      نظرات