دیدار و گفتگوی محرم اکبرزاده شهردار خوی با سرکنسول ایران در ارزروم ترکیه

دیدار و گفتگوی محرم اکبرزاده شهردار خوی با سرکنسول ایران در ارزروم ترکیه

دیدار و گفتگوی محرم اکبرزاده شهردار خوی با سرکنسول ایران در ارزروم ترکیه

شهردار خوی افزود:  وجود شخصیت های برجسته، آثار تاریخی و ابنیه های فرهنگی بسیار، طبیعت و چهره تاریخی شهر و هرآنچه که امروز به عنوان ماهیت اصیل شهر ذکر می شود خوی را بعنوان شهری متمایز معرفی کرده و اگر بتوانیم هویت و تمدن خود را احیا کنیم با استفاده از تجارب شهر های فرهنگی توسعه یافته و موفق دنیا، نگاه های بسیاری از اندیشمندان در حوزه مسایل انسانی و فرهنگی را به سمت شهر خوی جلب خواهیم نمود .

اکبرزاده تصریح کرد: توسعه اقتصادی شهر خوی بر مبنای اصول و چشم اندازهای صنعت توریسم می تواند در تحولات منطقه ای تاثیرگذار باشد و این موضوع راهبردی و نگاه جامعی است که می تواند پایه های تجاری شهر، تعاملات بین دولت ایران و ترکیه و مبادلات مرزی را پیش براند .

وی تاکید کرد: ایفای نقش مهم بین تعاملات بین دولتهای همسایه از سوی شهر خوی قطعا با ظرفیت های تجاری، فرهنگی و ویژگیهای منحصر بفردی همچون ریل زمینی ایران- ترکیه، مرز رازی، محصولات غنی کشاورزی و .. در کنار منابع انسانی متبحر و متخصص در رده های مختلف حاکمیتی امکان پذیر می باشد .

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد:  آرامگاه شمس در خوی مهمترین ظرفیت برای رشد فرهنگی است و با توجه به وجود برندهای مختلف فرهنگی در شهرهای توسعه یافته و پیشرو در عرصه صنعت توریسم، آرامگاه شمس نیز می تواند بعنوان برند خوی و منطقه تسریع بخش و زمینه ساز فعالیتهای گسترده گردشگری باشد .

شهردار خوی اضافه کرد: طی سالهای اخیر رویکرد شهرداری به سمت و سوی اجرای پروژه های کلان در حوزه گردشگری تغییر یافته و در کنار اجرای پروژه های فاخری این حوزه همچون چون اجرای باغ پوریای ولی، ساماندهی و اجرای محوطه سازی شمس، بازسازی و بهینه سازی محوطه آثار تاریخی همچون دروازه سنگی،ساختمان قدیم شهرداری و .. تلاش می کند گام های مهمی در جهت بازگرداندن این آثار به زندگی روزمره مردم و کمک به احیای هویت تاریخی آنها  بردارد .

اکبرزاده همچنین افزود: درکنار احیای آثار تاریخی موجود، طراحی و اجرای پروژه های خلاقانه و جاذب گردشگر نیز از اولویت ها و اهداف اساسی شهرداری بوده و در زیباسازی شهری نیز به موضوع هویت بخشی به فضای شهر بر اساس پیشینه تاریخی توجه ویژه ای صورت می گیرد و امروز روند حرکتی شهرداری و چشم انداز عمرانی مدیریت شهری با اهمیت بخشیدن به مسایل فرهنگی،گردشگری در کنار یکدیگر شکل گرفته است .

وی خاطر نشان ساخت:  گفتگو و رایزنی مستمر با سرمایه گذاران بخش خصوصی برای مشارکت و یا اجرای پروژه های مختلف عمرانی تفریحی و فرهنگی در شهرداری نیز همچنان ادامه داشته و تلاش می کنیم با تسهیل سازی لازم فضای مناسبی برای حضور سرمایه گذاران در بخش های مختلف  بویژه در بخش گردشگری فراهم کنیم .

وی تصریح کرد: بازخوانی تاریخ خوی،توجه به ظرفیتها و سرمایه های انسانی، اسلامی، تاریخی و هویت بومی و داشته های تاریخی از سوی شهروندان و مسئولین بصورت مشترک می تواند در ایجاد شهری آرام، گردشگر پذیر و رسیدن به جایگاه حقیقی یک شهر توریستی موثر باشد و قطعا بدون همراهی شهروندان امکان تحقق این امر وجود نخواهد داشت .

لینک اصل خبر در سایت شهرداری خوی

    منبع خبر

    شهرداری خوی

    شهرداری خوی

    شهرداری خوی یک شهرداری در شهر خوى می باشد

      نظرات