رییس شورای شهر شیراز: تلاشی برای اثربخشی صنایع در اقتصاد فارس نمی‌شود

رییس شورای شهر شیراز: تلاشی برای اثربخشی صنایع در اقتصاد فارس نمی‌شود

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر شیراز، «سیداحمدرضا دستغیب» رییس شورای اسلامی شهر شیراز از نمایشگاه توانمندی صنعتی فارس در محل دائمی نمایشگاهعای بین المللی فارس بازدید کرد .

در این بازدید که‌ رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس نیز حضور داشت، فعالان صنعتی گزارشی از تولیدات و موانع تولید در شیراز و فارس ارائه کردند .

سیداحمدرضا دستغیب در حاشیه این بازدید پرداختن به صنایع کوچک و سبز را ضرورتهای توسعه فارس دانست و گفت: کلانشهر شیراز پتانسیل گسترده‌ای را در حوزه صنایع الکترونیک، « های تک» و صنایع غیرالاینده از گذشته داشته است .

وی با بیان اینکه‌ باید بپذیریم سرمایه‌گذاری در صنعت با ریسک جدی در شرایط کنونی روبرو است، ادامه داد: گردشگری و صنعت از مزایای توسعه در فارس هستند که باید در برنامه ریزی‌ها به شکل ویژه به آنها توجه شود .

نایب رییس پیشین کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی معتقد است حفظ و ارتقای نرخ اشتغال در استان فارس در گرو حمایت از صنایع است .

دستغیب ادامه داد: رسیدن به نرخ اشتغال پایدار از مطالبات عمومی استان است که راه آن دسترسی به آن از صنایع فعال و پویا می‌گذرد .

رییس شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: تاثیر صنایع با فناوری‌‌های نوین به خصوص در بحث‌ فناوری «آی تی» و «های تک»، در افزایش تولید ناخالصی استان فارس برای همه روشن است اما به میزان این اثربخشی، تلاشی برای ارتقا جایگاه صنعت صورت نمی‌گیرد .

وی نوسازی صنعت فارس، توجه به صنایع فرآوری و مقابله با خام فروشی، حمایت از صنایع دانش بنیان، افزایش نرخ سرمایه‌گذاری، توجه به شیوه‌های نوین بازاریابی و دسترسی به بازارهای جهانی و‌منطقه‌ای و کاهش هزینه‌های تولید به خصوص هزینه‌های بالاسری مثل مالیات و عوارض با جلب حمایت دولت از مهمترین مشکلات صنایع فارس برشمرد و گفت: استان فارس به سندی راهبردی برای حل معضلات صنایع نیاز دارد، این سند غیر از سند توسعه صنایع باید باشد که با محوریت حفظ و ارتقای صنایع فعلی مورد توجه مدیران بخش‌های خصوصی و دولتی قرار بگیرد .

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات