قائدی: بهره برداری از تقاطع غیرهمسطح مطهری امیرکبیر و تقاطع جوادیه به مناسبت دهه مبارک فجر

قائدی: بهره برداری از تقاطع غیرهمسطح مطهری امیرکبیر و تقاطع جوادیه به مناسبت دهه مبارک فجر

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهرشیراز، در این بازدید که باحضور معاون فنی عمرانی شهرداری شیراز، رئیس سازمان عمران ودیگر مدیران شهرداری شیراز انجام شد، رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک با اذعان به اینکه پروژه تقاطع چند سطحی مطهری امیرکبیر مراحل پایانی اجرایی خود را سپری می کند، اظهار کرد: با تلاش همکارانمان در شهرداری شیراز، خوشبختانه این پروژه سرعت خوبی را تا رسیدن به مرحله بهره برداری طی کرده و خورسندیم از اینکه همزمان با فرارسیدن سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، در آستانه بهره برداری و تقدیم به شهروندان فهیم شیرازی قراردارد .

سخنگوی شورای شهر شیراز با تاکید بر اینکه جلب رضایت شهروندان سرلوحه فعالیتهای شورا و شهرداری شیراز است، ادامه داد: بازدیدهای دوره‌ای اعضای شورای شهر از پروژه‌های شهری نشانگر توجه آنان به وضعیت اجرایی پروژه‌ها و اجابت خواسته‌های بحق شهروندان دارد .

نواب قائدی در ادامه به مشخصات فنی پروژه تقاطع مطهری امیرکبیر اشاره کرد و گفت: طول کل عرشه پلها و مسیر همسطح این تقاطع ۵۵۳۰ متر، طول تابلیه عرشه ۲۱۵۰ متر،طول کل مسیرهای همسطح ۲۴۵۰ متر،  طول رمپها ۹۳۰ متر، بزرگترین عرض دهانه آن ۴۰ متر و دارای ۶۵ عدد دهانه در پلهای آن است .

قائدی با اشاره به اینکه سیستم سازه ای این پروژه از نوع دال مجوف در جای بتنی، پیش تنیده، پس کشیده است، افزود: ظرف یکسال گذشته تاکنون تلاش زیادی در جهت به سرانجام رساندن این پروژه شد به طوریکه در ۶ ماه دوم سال ۹۷ روزانه تعداد ۲۰۰ نفر از نیروهای خدوم شهرداری مشغول فعالیت در این پروژه بودند .

وی یادآور شد: ۱۹ هزار متر مربع محوطه سازی و فضای سبز، اجرای ۱۸۶۰ متر دیوار بتنی، ۳۸ هزار مترمکعب خاکبرداری، ۵ هزار متر مکعب خاکریزی، ۶۴ هزار مترمکعب بتن ریزی، ۷۵۰۰ تن آهن آلات و میلگرد مصرفی، ۳۰هزار متر مربع روکش آسفالت، بخشی از دیگر مشخصات فنی و فعالیتهای صورت گرفته در این پروژه است .

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز با تاکید بر اینکه رسالت شورای شهر و شهرداری خدمت هرچه تمام به مردم و شهر است، پروژه تقاطع مطهری امیرکبیر را از جمله پروژه‌های نیمه تمام شهرداری عنوان کرد و گفت: مردم عزیز بدانند پروژه‌های نیمه تمام از سرمایه‌های شهر است و وظیفه خودمان می‌دانیم که این پروژه‌ها تکمیل و به بهره برداری برسند .

وی افزود: افزون بر ۱۲۰ میلیارد تومان در اجرای این پروژه هزینه شده است .

سخنگوی شورای شهر شیراز در ادامه به معرفی پروژه در حال احداث تقاطع سه سطحی مهدیه امیر کبیر پرداخت و با بیان مشخصات و ویژگیهای این پروژه، تصریح کرد: تکمیل رینگ شمالی، جنوبی از بزرگراههای کوهسار و کمربندی تا ورودی بوشهر و بالعکس، تکمیل رینگ شرقی غربی از بزرگراههای در دست احداث مهدیه و گلبهار، هدایت مستقیم وسایل نقلیه سنگین از ورودی شهر به طرف کمربندی، تامین ۱۲ جهت حرکت های اصلی در این تقاطع و ساماندهی ورودی جهت ورود و خروج مسافرین در پایانه امیرکبیر، از جمله اهداف اجرای تقاطع غیر همسطح مهدیه امیرکبیر است .

قائدی ادامه داد: برای احداث این تقاطع که ۴۰۰ متر طول زیرگذر،۳۷۳متر طول دوربرگردان و ۹۲۴ متر طول روگذر آن است، افزون بر ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه می شود .

وی مساحت عرشه های این تقاطع غیرهمسطح را ۸۶۵۰ مترمربع عنوان کرد و افزود: در اجرای این پروژه تعداد ۲۳۲ عدد شمع، ۲۰۸ هزار متر مکعب خاکبرداری، ۱۰هزار متر حفاری، ۳۵ هزار مترمکعب بتن ریزی، ۴۴ هزارتن آسفالت، ۱۴ هزار متر مکعب اساس و ۲۸ هزار متر مکعب عملیات زیر اساس صورت خواهد گرفت .

عضو شورای شهر شیراز با اشاره به معارضان این پروژه نیز گفت: چندین باغ، زمین، تاسیسات برقی و مکانیکی، تاسیسات فیبر نوری و مخابرات و انبار آهن آلات به عنوان معارض در این پروژه وجود دارند که بحمدالله با توجه به سیاستهای شورای شهر و شهرداری و تعامل و روابط بین بخشی خوبی که با سایر دستگاهها در این زمینه وجود دارد، مساله معارضان این پروژه نیز تعیین تکلیف می شود و بر اساس برنامه زمان بندی که تعیین کرده ایم، این پروژه نیز انشاالله در زمان مقرر به سرانجام خواهد رسید .

پروژه تقاطع غیر همسطح جوادیه، دیگر پروژه مورد بازدید اعضای شورای اسلامی شهر شیراز بود، که سخنگوی شورای شهر در این باره نیز گفت: به لطف خدا و تلاش تمامی همکارانمان در شهرداری، عملیات اجرایی این پروژه کاملا به اتمام رسیده و آماده بهره برداریست .

وی افزود: تقاطع غیر همسطح جوادیه نیز تاثیر بسیار مهمی در هدایت ترافیک مسیرهای بزرگراه کوهسار مهدی(عج) و کمربندی شیراز اصفهان خواهد داشت و ظرف روزهای آینده افتتاح و تقدیم مردم شریف شهر شیراز می شود .

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات