درآمد واگذاری هتل‌های هما صرف نوسازی ناوگان هوایی می‌شود

درآمد واگذاری هتل‌های هما صرف نوسازی ناوگان هوایی می‌شود

www.BanaNews.irنمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوب کردند درآمد حاصل از واگذاری شرکت هتل‌های هما به فقط برای بازسازی و نوسازی ناوگان هوایی کشور هزینه شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز دوشنبه در ادامه بررسی لایحه بودجه ۹۰ در جزء "ت" بند ۳۰ مصوب کردند درآمد حاصل از واگذاری شرکت هتل های هما به شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی پرداخت گردد تا فقط برای بازسازی و نوسازی ناوگان هوایی کشور هزینه شود.

نمایندگان همچنین با تصویب جزء الف بند ۳۰ مقرر کردند، ۵ هزار میلیارد تومان از بدهی وزارت نیرو به پیمانکاران به صورت سهام پرداخت شود.

طبق این مصوبه به دولت اجازه داده می شود بدهی شرکت های تابعه و وابسته به وزارت نیرو به پیمانکاران، مشاوران و سازندگان تجهیزات طرح های ملی و استانی و همچنین فروشندگان برق بخش خصوصی را که طلب آنها مورد تایید وزارت نیرو و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی است، مستقیما از محل سهام شرکت های قابل واگذاری در صورت توافق طرف های قرارداد یا منابع حاصل از آن و یا فروش و واگذاری اموال و دارایی های طرح های نیمه تمام و خاتمه یافته، حداکثر تا سقف ۵۰ هزار میلیارد ریال با قیمت شورای عالی واگذاری پرداخت یا تهاطر نماید.

همچنین در ادامه جلسه طبق جزء "ب" بند ۳۰ مقرر شد دولت وجوه حاصل از فروش سهام شرکت سهامی راه آهن را به طور کامل صرف بازسازی ساختاری و بهسازی خط و ناوگان نماید.

طبق این مصوبه دولت وجوه حاصل از فروش سهام شرکت سهامی راه آهن جمهوری اسلامی و شرکت های تابعه و وابسته را تا سقف یک هزار میلیارد به خزانه واریز و به طور کامل صرف بازسازی ساختاری و بازپرداخت بخشی از بدهی های معوقه بانکی ناشی از واگذاری انجام شده و اجرای طرح های بازسازی و بهسازی خط و ناوگان می کند.

در ادامه طبق جزء "ت" این بند در سال ۹۰ ماده ۲۹ قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی مصوب ۲۵/۳/۸۷ در اجرای احکام این قانون از جمله اجزاء ب و پ این بند موقوف الاجراست.

مجلس در حالی اجازه پرداخت ۵ هزار میلیارد تومان از بدهی های وزارت نیرو را از طریق واگذاری سهام صادر کرد که به گفته حسینی سخنگوی کمیسیون انرژی بدهی دولت به این شرکت ها ۸ هزار میلیارد تومان است.

 

 

    نظرات