میزان برق رسانی در ایران صددرصد شد

میزان برق رسانی در ایران صددرصد شد

به گزارش پایگاه خبری توانیر به نقل از روابط عمومی برق آذربایجان، مهندس متولی زاده در آیین افتتاح پست برق قدرتمند نفلین سینیت سراب، با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از ۱.۵ میلیارد نفر از جمعیت جهان از نعمت برق بی بهره هستند، اظهار داشت: یکی از بزرگترین افتخارات ما این است که در کل کشور، میزان برق رسانی در حدود صددرصد است.

مدیرعامل توانیر در آئین بهره برداری از پست ۲۳۰/۶۳ کیلو ولت "نفلین سینیت" سراب گفت: با راه اندازی نفلین سینیت علاوه بر تامین ظرفیت مورد نیاز برق منطقه، دو برابر آن نیز توسط اجرای این طرح تولید می شود و در کنار آن صرفه جویی بسیاری در انرژی انجام می شود.

محمدحسن متولی زاده با اشاره به وضعیت برق رسانی در کشور، افزود: با وجود اینکه یک و نیم میلیارد نفر در جهان از نعمت برق بی بهره اند، مردم ایران تقریبا پوشش ۱۰۰ درصدی برق دارند و در واقع روستاهایی که بالای ۱۰ خانوار هستند، بدون نعمت برق نیستند.
وی با بیان اینکه در ۴۰ سال گذشته جمعیت کشور ۲.۲ برابر افرایش یافته است، گفت:  این در حالی است که ظرفیت شبکه برق رسانی ۱۱برابر و پیک مصرف ۶۰ برابر در کشور افرایش یافته است که سه برابر مصرف دنیاست.
مدیرعامل شرکت توانیر اظهار داشت: سالانه ۸۵۰ هزار کولر گازی وارد کشور می شود که باید این را مد نظر داشته باشیم.
وی افزود: همچنین در راستای صرفه جویی و مصرف بهینه برق تلفات این انرژی در سطح کشور از ۱۶ درصد به ۴ درصد کاهش یافته است.

لینک اصل خبر در سایت سایت خبری شرکت توانیر

    منبع خبر

    سایت خبری شرکت توانیر

    سایت خبری روابط عمومی شرکت توانیر

      نظرات