"کلنگ احداث نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی سبزوار به زمین خورد"

"کلنگ احداث نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی سبزوار به زمین خورد"

به‌گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق مشهد؛ مهندس مهدی قدوسی، مدیرعامل شرکت افق توسعه انرژی خلیج فارس در حاشیه آیین کلنگ‌زنی نیروگاه سیکل‌ترکیبی سبزوار که با حضور وزیر محترم نیرو- آقای مهندس اردکانیان- برگزار گردید؛ با بیان این نکته که شاخص رشد صنعتی در واقع  بسته به شاخص رشد تولید برق اندازه گیری می شود؛ اظهار داشت: امروز ۱۲ بهمن‌ماه و در نخستین روز جشن چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و با حضور وزیر نیرو کلنگ نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی سیکل ترکیبی سبزوار  به زمین خورد.
وی ادامه داد:
ساخت چنین پروژه عظیمی در این شهرستان سبب افزایش اشتغال زایی خواهد شد که ایجاد شهرک صنعتی مصارف پاک در شهر سبزوار؛ ایجاد شهرک سردخانه مرکزی کشور؛ ایجاد شهرک صنعتی متمرکز بلاکچین و در نهایت ایجاد سایت مرکزی سرورهای اینترنت و اینترانت می تواند از مهم ترین مصارف صنعتی این نیروگاه در این مکان باشد.
قدوسی همچنین ضمن تشکر تلاش از همه دولتمردان و مسئولین به ویژه نمایندگان شهرستان سبزوار و جوین خاطر نشان ساخت؛واحد گازی این پروژه با سرمایه گذاری و مشارکت بانک صادرات؛ بنیاد تعاون ناجا و شرکت مپنا تا پایان سال ۱۳۹۹ به اتمام خواهد رسید.
در ادامه این مراسم؛  آقای مهندس طرزطلب مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی ابراز داشت؛ خوشبختانه تراز تولید انرژی در خراسان رضوی مثبت است و هم‌اکنون ۶۰۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری در بخش نیروگاهی این استان در جریان است تا این نیروگاه‌ها بتوانند در زمان پیک مصرف تابستان به شبکه سراسری کشور کمک شایانی داشته باشند .
وی افزود: نیروگاه سبزوار شامل دو واحد گاز هر کدام به ظرفیت ۱۸۳ مگاوات و یک واحد بخار به ظرفیت ۱۸۰ مگاوات خواهد بود و پیش بینی می‌شود تا واحد گازی این نیروگاه تا پیک سال ۹۹ با شبکه سراسری سنکرون شود .
طرزطلب هدف از ساخت این نیروگاه را تامین برق مطمئن و پایدار شبکه سراسری برق کشور به خصوص استان خراسان رضوی عنوان و افزود: این پروژه با سرمایه‌گذاری بنیاد تعاون ناجا احداث خواهد شد و شرکت افق توسعه انرژی خلیج فارس نیز به‌عنوان شرکت پروژه معرفی شده است .
وی با بیان اینکه شرکت مپنا پیمانکار این پروژه است، افزود: هزینه کل احداث این نیروگاه ۲۷۵ میلیون یورو برآورد می شود . شایان ذکر است نیروگاه سیکل ترکیبی سبزوار در استان خراسان رضوی، شهرستان سبزوار، ۲۵ کیلومتری جاده سبزوار به شاهرود، ابتدای جاده زردکوه احداث خواهد شد .

لینک اصل خبر در سایت شرکت مدیریت تولید برق مشهد

    منبع خبر

    شرکت مدیریت تولید برق مشهد

    شرکت مدیریت تولید برق مشهد

    شرکت مدیریت تولید برق مشهد یک شرکت در شهر مشهد می باشد

      نظرات