شهروندان با ۵ میلیون تومان صاحب مسکن‌ می‌شوند

شهروندان با ۵ میلیون تومان صاحب مسکن‌ می‌شوند

www.BanaNews.irوزیر مسکن و شهرسازی گفت: هر متقاضی مسکن باید بین ۵ میلیون تا ۱۸ میلیون تومان داشته باشد تا بتواند مسکن مهر دریافت کند که این رقم بستگی به مساحت منزل مسکونی و امکانات آن دارد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علی نیکزاد با اشاره به وضعیت مثبت مسکن در بخش تولید و در پاسخ به برخی از منتقدان اظهار داشت: طبق آمارهای موجود، تا ابتدای سال ۸۹ ، تنها ۵/۱۹ میلیون واحد مسکونی در سراسر کشور احداث شده بود و این در حالی است که از این تاریخ به بعد، دولت دو میلیون و ۶۰۰ هزار واحد را در دست ساخت دارد.

وی تصریح کرد: اگر به این آمارها کمی دقت کنیم، متوجه می شویم که این تعداد در ظرف دو سال و ۵/۱۹ میلیون واحد مسکونی در طول تاریخ ساخته شده است و این نشان دهنده وضعیت مثبت مسکن در بخش تولید با توجه به تلاش های دولت نهم و دهم است.

علی نیکزاد ادامه داد: با بررسی آمار پروانه های صادر شده از سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۹می توان دریافت، بیشترین آمار پروانه های صادر شده بر حسب واحد مسکونی، در سال ۸۹ بوده است.

وزیر مسکن و شهرسازی افزود: در سال ۸۹، برای حدود ۷۰۰ هزار واحد مسکونی پروانه ساخت صادر شد که با این آمار در طول ۹ سال گذشته، رکوردی ایجاد شد که توانستیم قیمت زمین و مسکن را نه تنها ثابت نگه داریم بلکه کاهش هم پیدا کند.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره این که "هر فرد برای این که صاحب مسکن مهر شود، باید چه مقدار پرداخت کند"؟ اظهار داشت: هر متقاضی باید بین ۵ میلیون تا ۱۸ میلیون داشته باشد تا بتواند مسکن مهر دریافت کند که این رقم بستگی به مساحت منزل مسکونی و امکانات آن دارد. به طور طبیعی کسانی که الگوی های متعارف را رعایت کرده اند، ۵ میلیون و بقیه متناسب با مساحت و امکانات هزینه پرداخت می کنند.

 

 

    نظرات