آمادگی وزارت برق سوریه برای دادن پروژه به مپنا بدون مناقصه

آمادگی وزارت برق سوریه برای دادن پروژه به مپنا بدون مناقصه

وزیر برق سوریه در بازدید از نیروگاه تشرین گفت: حاضریم بدون مناقصه به مپنا پروژه بدهیم.www.BanaNews.ir

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمد عماد دیب خمیس وزیر جدید برق کشور سوریه و هشام مشفج مدیرعامل سازمان برق این کشور (PEEGT) به همراه هیئتی از خبرنگاران و تصویربرداران شبکه‌های رسمی تلویزیون سوریه، از نیروگاه سیکل ترکیبی تشرین بازدید کردند.

در ابتدای این رویداد، گزارشی از مشخصات و وضعیت کلی پروژه شامل چگونگی آغاز قرارداد، درصدهای پیشرفت فازها، سنکرون و بهره‌برداری تجاری واحدها و آمار کلی در خصوص احجام کار انجام شده ارائه شد.

گزارش از نیروی انسانی به کار گرفته شده و دستیابی به رکوردهای قابل طرح و ارزشمند به دست آمده در پروژه تشرین در کلیه فازهای اجرایی و همچنین تحلیل شاخص‌های HSE و رکورد قابل ملاحظه و بین‌المللی اخذ شده در این زمینه از دیگر مواردی بود که برای بازدیدکنندگان ارائه شد.

بازدید از واحدهای مختلف نیروگاه انجام شد

پس از ارائه گزارش و در ادامه، بازدید از واحدهای مختلف نیروگاه از جمله برج خنک کن و ساختمان کنترل مرکزی نیروگاه صورت گرفت.

در هنگام بازدید از نیروگاه نیز توضیحاتی در خصوص مشخصات جزایر مختلف پروژه و پیمانکاران و محدوده قراردادی آنها و سختی هایی که در مسیر تحقق به موقع پروژه وجود داشته، به هیئت وزارت برق سوریه ارائه شد.

در انتهای بازدید، عماد خمیس وزیر برق سوریه با ابراز رضایتمندی کامل از مپنا و مجموعه فعالیتهای انجام شده توسط این گروه در نیروگاه تشرین، از تلاش کلیه همکاران و عوامل دست‌اندرکاران پروژه تشکر و قدردانی کرد.

وی اظهار داشت: وزارت برق سوریه از عملکرد گروه مپنا از همه جهات از جمله تخصص، تعهد، کیفیت، زمان و قیمت رضایت دارد.

واگذاری تعدادی از پروژه‌ها به صورت مذاکره‌ای و بدون مناقصه

این مسئول یادآور شد: در صورت حفظ روند کنونی، وزارت برق تمایل دارد تا علاوه بر نیروگاه سویدیه، نسبت به واگذاری تعدادی از پروژه‌های خود به صورت مذاکره‌ای و بدون مناقصه به شرکت ایرانی مپنا اقدام کند.

مدیر پروژه شرکت مپنا در نیروگاه تشرین نیز خطاب به وزیر برق سوریه گفت: پروژه تشرین نخستین تجربه نیروگاهی گروه مپنا در کشور سوریه بوده و در مسیر اجرای این پروژه، ناشناخته‌ها و سختی های بسیاری را تجربه کره ایم.

این مسئول عنوان کرد: برغم این امر بسیار خوشحالیم که با عملکرد خود در این پروژه توانسته‌ایم رضایت کارفرما را جلب کنیم.

وی افزود: با استفاده از تجارب این نیروگاه، هدف مپنا افزایش این رضایتمندی و اجرای بهتر وسریعتر سایر پروژه‌های آتی در کشور سوریه خواهد بود.

 

    نظرات