تشکیل نشست بررسی تخلفات تصرف اراضی ملی با حضور وزیر کشور/ رحمانی فضلی: نیاز به طرح جامع با مدیریت یکپارچه برای مقابله با تصرف اراضی ملی داریم

تشکیل نشست بررسی تخلفات تصرف اراضی ملی با حضور وزیر کشور/ رحمانی فضلی: نیاز به طرح جامع با مدیریت یکپارچه برای مقابله با تصرف اراضی ملی داریم

وزیر کشور در نشست بررسی تخلفات تصرف در اراضی ملی بر لزوم هماهنگی دستگاهها و ارائه طرحی جامع با مدیریت یکپارچه در کل کشور برای جلوگیری از هرگونه تصرفات غیرقانونی جدید در اراضی و همچنین برخورد با متخلفان و تصرفات پیشین تاکید کرد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ دکتر رحمانی فضلی در این نشست ضمن تاکید بر ضرورت برخورد با انواع تصرفات اراضی ملی در کشور، یکی از موضوعات مهم این حوزه را مدیریت یکپارچه برشمرد و گفت: مدیریت باید اعم از دستگاههای متولی و مناسبات و ارتباطات دستگاهها و قوانین و مصوبات باشد و به نوعی در برگیرنده همه این موارد باشد .

وی افزود: باید دستگاه خاصی با نقش و توانایی هماهنگ کنندگی متولی این کار شود و یا ستادی در این زمینه تشکیل شود تا بتواند توان همه دستگاهها و نهادهای اجرایی را در یک جهت هماهنگ کرده و به کار گیرد .

وزیر کشور در ادامه به اهمیت اجرای طرح کاداستر در کشور اشاره کرد و گفت: باید ضمن شناسایی ضعف ها و کمبودهای این حوزه، مشکلات اجرای طرح را نیز احصا کنیم. همچنین برای پیشبرد هرچه بهتر کار، بایستی متولیان امر، در کنار ریشه یابی و حل مشکلات و موانع کار، طرح کاداستر را با بهره گیری از فن آوری ها و شیوه های نوین، بازطراحی و اجرا کنند .

دکتر رحمانی فضلی در ادامه به نقش استانداری ها، فرمانداری ها، بخشداری ها و دهیاری های سراسر کشور در ساماندهی اراضی و جلوگیری از تصرفات غیرقانونی اشاره کرد و گفت: باید تا پایان برنامه ششم توسعه، گام بزرگی حداقل در زمینه اولویت بندی ها و نحوه اجرای طرح کاداستر در کشور برداریم .

وزیرکشور ضمن اشاره به طرح ارائه شده در این نشست در خصوص تعیین تکلیف تخلفات سنواتی تصرف اراضی ملی دستور داد؛ براساس این طرح که مشتمل بر نظرات کارشناسی دستگاههای مرتبط و مسئول بوده و همچنین پیشنهادات جدید ارائه شده در جلسه، طرح تفصیلی کاملی تهیه شود تا در خصوص وضعیت و تعیین تکلیف تصرفات پیشین و همچنین نحوه جلوگیری از هرگونه اعمال تصرفات جدید به یک برنامه جامع و تدوین قانون مشخص و واحد از میان قوانین مختلف موجود در این حوزه برسیم و همه دستگاهها بر مبنای یک روند قانونی مورد اجماع؛ عمل کنند .

وزیر کشور همچنین بر لزوم تدوین طرحی در جهت رصد، کنترل و نظارت بر اراضی ملی با همکاری شوراهای تامین استان، استانداران و فرمانداران برای ارائه در هیات دولت تاکید کرد .

دکتر رحمانی فضلی در ادامه تعیین زمانبندی مشخص در این زمینه را یکی از نکات مهم در جهت به نتیجه رسیدن طرح ها و برنامه ها دانست و در ادامه بر لزوم مرتبط کردن سامانه های دستگاههای مسئول در جهت اجماع اطلاعات و تعیین وضعیت اراضی و مشخصات آن تاکید کرد .

وزیر کشور در پایان با یادآوری تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری و رئیس جمهور در خصوص اهمیت و لزوم توجه بیش از پیش به حفظ اراضی ملی، از متولیان این امر در کشور خواست؛ بر حفظ و صیانت از اراضی ملی و نگهداری هرچه بهتر و بیشتر اراضی کشور در مقابل تخلفات و تصرفات غیرقانونی، اهتمام ورزند. وی خاطرنشان کرد: از نظر وزارت کشور چنین اقداماتی خدشه وارد کردن بر حاکمیت بوده مطلقاً غیر قابل تحمل است و این مورد دغدغه و نگرانی همه مسئولان کشور است و بایستی به جد با این موارد برخورد کرد .

گفتنی است این نشست با حضور دین پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور، جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور، نمایندگان وزارت اطلاعات، وزارت جهادکشاورزی، وزارت راه و شهرسازی ،سازمان محیط زیست و استانداران تهران، اصفهان و کرمان برگزار شد .

لینک اصل خبر در سایت سازمان شهرداریها و دهیاریها

    منبع خبر

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات