زنگ شهروندی ویژه مناطق بازآفرینی شهری کاشان به صدا درآمد

زنگ شهروندی ویژه مناطق بازآفرینی شهری کاشان به صدا درآمد

سید ابوالفضل بنی حسینی گفت: در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی برنامه «زنگ شهروندی» با محوریت آموزش شهروندی و ارتقای فرهنگ عمومی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی،  هر یکشنبه در یک مدرسه از مناطق طرح بازآفرینی شهری برگزار می‌شود.

وی، با اشاره به اینکه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان در راستای افزایش امنیت اجتماعی، کاهش آسیب های اجتماعی، بهبود کیفیت زندگی همه گروه های سنی و ایجاد فرصت های برابر در دسترسی به خدمات شهری در مناطق بازآفرینی شهری مسئولیت کمیته توانمند سازی اجتماعی- فرهنگی را بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: در برنامه «زنگ شهروندی»، مفاهیم بازیافت و پسماند، ترافیک و قوانین راهنمایی و رانندگی، اخلاق شهروندی در قالب نمایش و مسابقه به دانش آموزان مقطع ابتدایی آموزش داده می‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، یادآور شد: این سازمان، بر اساس رسالتی که پیرامون مباحث ارتقای فرهنگ شهروندی دارد،  برنامه "زنگ شهروندی"را تا پایان اسفندماه در ۱۲ هفته در ۱۲ مدرسه از مدارس موجود در مناطق طرح بازآفرینی شهری با حضور بیش از  ۵ هزار دانش آموز اجرا می‌کند.

بنی‌حسینی، بیان کرد: «زنگ شهروندی» به همت حوزه شهروندی معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و با همکاری مدیریت آموزش و پرورش کاشان اجرا می‌شود که امید است با توجه به اینکه دانش آموزان، تاثیرپذیرترین قشر اجتماع هستند، این برنامه بتواند تاثیر بسزایی در ارتقای فرهنگ عمومی آن ها داشته باشد.

وی متذکر شد: در برنامه "زنگ شهروندی" تلاش شده تا مفاد و مفاهیم فرهنگ شهروندی با زبانی کودکانه و متناسب با سن دانش آموزان مقطع ابتدایی به آنها منتقل شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات