اولین جلسه شورای سازمان مدیریت حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری برگزار شد

اولین جلسه  شورای سازمان مدیریت حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری برگزار شد

ساعتی پیش اولین جلسه شورای سازمان مدیریت حمل و نقل و بار و مسافر  شهرداری کرمان  برگزار شد.

شهردار کرمان در نشستی که امشب در محل دفتر خود با حضور  دکتر آیت اللهی موسوی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری برگزار شد، طی احکامی جداگانه ، اعضای شورای سازمان و اعضای هیات مدیره شورای  سازمان مدیریت حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری کرمان را معرفی کرد.

به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین ، شهردار کرمان در این نشست گفت: این شورا از کارشناسان خبره تشکیل شده است تا  اقدامات اساسی و زیربنایی اصول انجام شود.

سید مهران عالم‌زاده افزود: مصمم هستیم با تشکیل این شورا کارها و اقداماتی انجام دهیم که در آینده قرار نباشد با ایجاد زیر گذر و روگذر، به شهروندان هزینه وارد کنیم.

وی ادامه داد: اگر در این حوزه کار کارشناسی انجام شود دغدعه‌های مردم هم در حوزه‌هایی مانند حفظ هویت ، معماری و خاطرات شهر کمتر می‌شود.

عالم‌زاده با بیان اینکه  معتقدیم رویکرد شهر بایستی مردم محور باشد نه خودرو محور، تصریح کرد: تمام دنیا از  این مرحله عبور کرده‌اند و به عنوان مثال میادین را به پیاده راه‌ها تبدیل کرده و اولین اولویت‌شان راحتی و سلامت و دسترسی آسان مردم است.

وی خاطرنشان کرد:  مردمان صاحبان اصلی شهر هستند و حضور آنها باید در شهر احساس شود.

شهردار کرمان گفت: به همین جهت ما به کمک افراد باتجربه، متخصص و پرتوان برای ادارهد شهر نیاز داریم و در این راستا هم از تخصص و تجربه کارشناسان حوزه‌های مختلف مرتبط در تشکیل این شورا استفاده کردیم .

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به اینکه در دوره‌های گذشته نگاه به سازمان اتوبوس‌رانی نگاه خوبی نبوده گفت: در این دوره‌ها انتظار می‌رفت سازمان اتوبوس رانی با درآمد خودش اداره شود درحالی که این عملا امکان پذیر نیست چرا که بهای بلیت یک سوم هزینه‌های سازمان را پوشش می‌دهد.

عالم‌زاده افزود: وقتی رویکرد و نگاه به مسائل شهری صرفا عمرانی باشد، توجهی به بخش‌های دیگر مثل اتوبوسرانی که اتفاقا می‌تواند یارانه‌پذیر شود، کمتر می‌شود.

وی گفت: در این دوره سعی کردیم نگاه‌مان را نسبت به این سازمان عوض کرده و با حمایت از این سازمان، به بهبود و نوسازی ناوگان کمک کنیم. در این راستا تاکنون ۲۰ دستگاه بازسازی شد ، ۸ دستگاه دست دوم سالم خریداری کرده، ۶۰ دستگاه در حال فعالیت است و  به چهل دستگاه دیگر نیاز داریم.

شهردار کرمان ادامه داد: باید در حوزه حمل و نقل برنامه داشته باشیم. بنابراین بایستی ظرف سه ماه آینده برنامه عملیاتی این سازمان برای سه سال آینده تدوین ودر جلسه آینده برای بررسی ارائه گردد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان نیز در این جلسه با تشکر و قدردانی از شهردار برای راه‌اندازی این شورا، گفت: خوشبختانه در حال حاضر  فضای  همدلی خوبی در  شهر کرمان  ایجاد شده است و این فضا باعث می‌شود کارهای خوبی در شهر و استان انجام شود.

سید مصطفی آیت اللهی موسوی افزود: بنابراین باید از این فرصت  برای توسعه‌ی استان بهره برد. با تشکیل این شورا هم قطعا کارهای بهتری در شهر انجام می‌شود.

منصور ایرانمنش عضو شورای اسلامی شهر هم در این جلسه، نگاه مهندس عالم زاده به این حوزه و به خصوص اتوبوسرانی قابل تقدیر دانست و گفت : با رویکرد شهرداری در دوره جدید، هم از لحاظ ناوگان و خدمات رسانی به مردم  و هم حقوق پرسنل خوشبختانه رشد و ارتقا داشته ایم.

وی گفت: با توجه به سوابق مدیریتی که در سازمان اتوبوسرانی دارم  و با مشکلات این حوزه آشنا هستم، ساعات سرویس دهی، نظم در این ساعات، و افزایش تعداد و امکانات اتوبوس‌ها را در ترغیب مردم به استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی موثر می‌دانم.

وی ادامه داد: باید در این حوزه برنامه جامع و کاملی داشته باشیم.

در این نشست مصوب شد ظرف سه ماه آینده برنامه عملیاتی این سازمان برای سه سال آینده تدوین ودر جلسه آینده برای بررسی ارائه گردد.

گفتنی است در این جلسه سرهنگ نصیری به عنوان عضو هیات مدیره سازمان، سید علی حاج سید علیخانی، دکتر سید مصطفی آیت اللهی موسوی و نیز  سرهنگ حمید معین‌زاده به عنوان عضو شورای سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر  شهرداری کرمان  معرفی شدند.

فاطمه نخعی فر

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات