تقدیر از شهرداری گرگان برای حرکت در مسیر توسعه روابط بین‌المللی

تقدیر از شهرداری گرگان برای حرکت در مسیر توسعه روابط بین‌المللی

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی روابط عمومی شهرداری گرگان، عبدالرضا دادبود در دیدار سرکنسولگر ایران در آکتائو قزاقستان اظهار کرد: موضوع توسعه گردشگری و سرمایه‌گذاری در شهر با استفاده از تمام ظرفیت‌ها جزء دغدغه‌های جدی مدیریت شهری در دوره فعلی است.

وی ادامه داد: یکی از اهداف ما در توسعه روابط و عقد خواهرخواندگی با گوانجو چین نیز توسعه گردشگری و معرفی گرگان به عنوان یکی از مقاصد سفر گردشگران چینی بوده است.

شهردار گرگان خاطرنشان کرد: در حوزه سرمایه‌گذاری نیز پیشنهادهای متعددی بین دو طرف ارائه شده و پروژه‌های زیادی معرفی شده و در آینده اتفاقات خوبی در این تعامل رخ خواهد داد.

دادبود گفت: یکی دیگر از اهداف ما در این توسعه همکاری با گوانگجو، استفاده از ظرفیت‌های علمی و تجربی این شهر بوده که در تلاش هستیم با توجه به استقبال طرف چینی، بتوانیم برنامه‌های ویژه‌ای را در آینده پیاده‌سازی کنیم.

وی بیان کرد: شهرداری گرگان آمادگی کامل برای تعامل با تمام کشورها را دارد و در چهارچوب سیاست‌های نظام سعی خواهیم کرد نقش مهمی در توسعه کشور و شهر خودمان داشته باشیم.

دادبود گفت: در خصوص قزاقستان و اکتائو هم با توجه به اقدامات انجام شده در گذشته برای برقراری ارتباط و توسعه روابط تجاری ما ظرفیت صدور خدمات فنی و مهندسی را به طور کامل داریم و می‌توانیم همکاری‌های خوبی در این زمینه داشته باشیم.

وی تاکید کرد: در حوزه سرمایه‌گذاری و گردشگری نیز مشتاق همکاری‌های دوطرفه هستیم تا بتوانیم این دو حوزه را در گرگان به نقطه مطلوب برسانیم.

تقدیر از شهرداری گرگان برای حرکت در مسیر توسعه روابط بین‌المللی

تقدیر از شهرداری گرگان برای حرکت در مسیر توسعه روابط بین‌المللی

سرپرست سرکلنسولگری ایران در آکتائو قزاقستان تصریح کرد: خوشبختانه با توجه به شرایط موجود در قزاقستان و ایران به ویژه آکتائو و گرگان زمینه توسعه روابط تجاری و علمی وجود دارد.

حبیب‌الله ملکوتی‌فر ادامه داد: نگاه متفاوت و ارزشمند شهردار گرگان در راستای توسعه روابط بین‌المللی آینده‌ای روشن را برای گرگان رقم خواهد زد.

سرپرست سرکلنسولگری ایران در آکتائو قزاقستان گفت: یکی از نکات بسیار مهم در موفقیت مدیریت شهری، همراه‌سازی مردم با مسائل مدیریت شهری از طریق فرهنگ‌سازی و دغدغه‌مندی مردم در این حوزه است.

ملکوتی‌فر تاکید کرد: مردم باید احساس کنند هرکدام یک شهردار هستند، این حس باید از نگاه مسوولیتی ایجاد شود که در قبال تمام مباحث شهری احساس مسوولیت کنند و به این نقطه برسند که کوچکترین آسیب‌رسانی به زیرساخت‌های شهری به خود آنها ضرر می‌رساند.

وی گفت: یکی از بزرگترین ظرفیت‌های موجود در گرگان ظرفیت طبیعت‌گردی است که بسیاری از کشورها از آن محروم هستند و بسیاری از گردشگران قزاقستان نیز از به این طبیعت علاقه‌مند هستند.

تقدیر از شهرداری گرگان برای حرکت در مسیر توسعه روابط بین‌المللی

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران نیز اظهار کرد: پیمان خواهرخواندگی راه مثبت و ارزنده‌ای برای توسعه روابط بین‌المللی است.

امیر عابدی گفت: با توسعه روابط بین‌المللی می‌توان مسیر خوبی را برای سرمایه‌گذاری دو طرف در کشورها و شهرهای هدف انجام داد که در حال حاضر با توجه به شرایط کشورهایی مثل چین و قزاقستان می‌توان ظرفیت‌های بزرگ اشتغال با توسعه گردشگری و سرمایه‌گذاری را ایجاد کرد.

وی تاکید کرد: یکی از ظرفیت‌های موجود در استان گلستان به ویژه گرگان وجود کوه، جنگل، آبشار و طبیعت بسیار زیبا است که بسیاری از کشورهای منطقه از آن محروم هستند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران بیان کرد: توریست درمانی ظرفیت دیگر گرگان است که می‌توان از این ظرفیت برای توسعه گردشگری تفریحی نیز استفاده کرد.

عابدی گفت: توسعه روابط بین شهرداری‌ها راهکار مهم و تاثیرگذار در معرفی ظرفیت شهرها و کشورها است که دنیا به این سمت حرکت کرده و جای خوشحالی است که شهرداری گرگان هم به این سمت رفته و به طور قطع آینده خوبی در انتظار گرگان خواهد بود.

وی بیان کرد: نیروهای کارشناس و متخصص و در شهر گرگان زیاد داریم و این توسعه روابط بین کشورها همانند چین و قزاقستان می‌تواند راهی بزرگ را برای توسعه خدمات فنی و مهندسی ایجاد کند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: برخی از کشورهای همسایه در موضوع مبلمان شهری و المان‌سازی بسیار ضعیف هستند در حالی که شهرداری گرگان از یک قوت و تجربه خاصی برخوردار است و این توسعه روابط زمینه بسیار بزرگی برای سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال برای مهندسان در کشورهای هدف است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری گرگان

    منبع خبر

    شهرداری گرگان

    شهرداری گرگان

    شهرداری گرگان یک سازمان دولتی و شهرداری در شهر گرگان می باشد

      نظرات