در پی سیلاب های بوجود آمده:خسارت ۷ میلیارد تومانی به تاسیسات آبرسانی روستایی خوزستان

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان از وقوع بیش از ۷ میلیارد تومان خسارت بر تاسیسات آبرسایی روستایی در سطح استان خوزستان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شرکت اب و فاضلاب روستایی استان خوزستان عادل حرباوی گفت: بارش رحمت الهی طی روزهای اخیر بسیار مطلوب بوده و طی ۱۰ سال گذشته و با گذشت یک دهه خشکسالی باعث افزایش ذخیره آب پشت سدها شد که منجر به کامل شدن ظرفیت ذخیره آب در سد دز و سد کرخه شده است.
وی ادامه داد: جلسات متعدد و هشدارهای لازم بصورت مستمر انجام شد. بارش های الهی تا آن اندازه بود که احتمال وقوع سیل در رودخانه ها افزایش یابد و بر این اساس با استفاده از تجارب گذشته تمهیدات و تدابیر لازم اندیشیده شد.
حرباوی بیان کرد: ذخیره سازی آب شرب توسط اهالی شریف روستایی با اطلاع رسانی قبلی، حفظ آمادگی لازم برای مقابله با هرگونه بحران و مشکل توسط مدیران و کارکنان مجموعه آبفا روستایی، برقراری کشیک و آماده سازی و تجهیز اکیپ های تعمیرات و نگهداری در سطح استان خوزستان، استقرار ۶۰ دستگاه تانکر سیار، سرویس و آماده سازی دیزل ژنراتورها و بازدید میدانی از مناطق در معرض سیل از جمله اقداماتی است که قبل از وقوع سیل توسط سرپرست و معاونین شرکت انجام پذیرفت.
سرپرست شرکت آبفا روستایی استان خوزستان با اشاره به توزیع ۴۰ هزار بطری آب معدنی یک و نیم لیتری گفت: در بارش های اخیر بیش از ۱۰ شهرستان در معرض سیل قرار گرفتند که از جمله می توان به دزفول، شوشتر، شوش، اهواز، دشت آزادگان، هویزه، آغاجری، کارون، باوی و اندیکا اشاره داشت که در مجموع بیش از ۳۰ تاسیسات آبرسانی و ایستگاه پمپاژ آب خام متاثر از این سیلاب ها شدند.
حرباوی یادآور شد: در این بین تعداد ۲۰۰ روستا با جمعیتی بالغ بر ۱۲۰ هزار نفر با مشکل بی آبی مواجه شدند و تعدادی از روستاها نیز در محاصره سیلاب قرار گرفتند.
وی با اشاره به اقدامات و خدمات مجموعه آبفاروستایی خوزستان اظهار کرد: شرکت آبفا روستایی خوزستان با اعزام اکیپ های تعمیرات و با خرید و نصب تجهیزات و الکتروپمپ و لوله گزاری مسیرهایی که سیل به این تاسیسات ابرسانی خسارت وارد کرد باعث شد در کوتاهترین زمان ممکن تاسیسات وارد مدار شده و در حال حاضر همه تاسیسات و تصفیه خانه ها در مدار آبرسانی قرار دارند.
حرباوی خاطرنشان ساخت: البته در حال حاضر با توجه به سیلابی بودن رودخانه ها و افزایش بیش از حد کدورت آب، آبرسانی به روستاها از طریق ۶۰ دستگاه تانکر انجام میشود که ضمن آن تعداد ۴۰ هزار آب معدنی یک و نیم لیتری نیز میان اهالی شریف روستایی توزیع می شود.
سرپرست شرکت آبفا روستایی خوزستان با اشاره به اینکه برای آبرسانی به روستاها هیچ گونه مشکلی وجود ندارد، گفت: میزان خسارت وارد شده به تجهیزات، خطوط انتقال، ابنیه ساختمانی و ایستگاه های پمپاژ بیش از ۷ میلیارد برآورد شده که مراتب در قالب گزارش به مدیریت بحران استانداری خوزستان و شرکت مهندسی اب و فاضلاب کشور منکعس شده است. در این راستا پیگیری های لازم بصورت جدی انجام خواهد شد.
حرباوی با تقدیر از کلیه ادارات، نهادها و دستگاه هایی که در آبرسانی به روستاها از مجموعه آبفا روستایی خوزستان حمایت کردند گفت: در حال حاضر آبرسانی بصورت موقت و از طریق تانکر سیار و توزیع آب معدنی انجام می شود که با رفع نواقص و خسارات وارد شده، تاسیسات ابرسانی به روال سابق باز خواهند گشت.
وی یادآور شد: برنامه ریزی ها و تدابیر لازم جهت پیشگیری از هرگونه رخداد و بحران در مجموعه خدوم آبفا روستایی اندیشیده شده و در زمان لازم با استفاده از تجربیات و با همت تلاشگران خدوم این شرکت مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان یک شرکت در شهر اهواز می باشد

      نظرات