بازدید وزیر برق عراق از آزمایشگاه های پیشرفته ایران ...

به گزارش پایگاه خبری توانیر، لوی خطیب وزیر برق و انرژی عراق و هیات همراه از آزمایشگاه مرجع سنجش کیفیت و مراحل تست کنتورهای هوشمند ایرانی، آزمایشگاه مرجع رله و حفاظت، آزمایشگاه فشار قوی مبتنی برتجهیزات آزمایشی ساخت جهاد دانشگاهی علم و صنعت ایران و مرکز شیمی و مواد  بازدید کردند. در این بازدید،  آخرین های دستاوردهای تکنولوژیکی و امکانات آزمایشی این مراکز  توسط متخصصان ایرانی تشریح شد.
همچنین بازدید از مرکز توسعه فناوری توربین های بادی و تشریح مراحل طراحی و ساخت توربین بادی ملی دو مگاواتی با ۱۸۵ هزار نفر ساعت کار مهندسی به عنوان گامی ارزشمند در توسعه فناوری بومی کشور از دیگر برنامه های این مراسم بود .
در ادامه  این بازدید، برنامه های حاصل از تحقیقات و پژوهش برای تامین برق پیک ۹۸ در قالب طرح های ارتقای توربین های گازی v۹۴.۲ و GE.F۹ برای افزایش حداقل ۲۰۰  مگاوات ظرفیت تا پیک ۹۸ و پیش بینی ۱۰۰۰ مگاوات افزایش توان این نوع واحدها طی یک دوره ۵ ساله تشریح شد.
برپایه این گزارش، در این پروژه ۴۵۰ مگاوات افزایش توان برای  ۵۰ واحد V۹۴.۲ و افزایش ظرفیت این واحدها به ۴ هزار میلیون کیلووات ساعت در سال و همچنین افزایش ۶۰۰ مگاوات ظرفیت برای ۳۴ واحد توربین GE.F۹ و افزایش ظرفیت به میزان ۵۲۰۰ میلیون کیلووات ساعت در سال پیش بینی شده است .


خبرنگار: قدرت اله علیزاده

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات