همکاری ایران برای ساخت و بازسازی شبکه برق و تربیت ...

با حضور وزرای نیروی ایران و برق عراق، سه تفاهم نامه همکاری در حوزه صنعت برق میان دو کشور امضا شد.

به گزارش پایگاه خبری توانیر، در مراسم امضای این سه تفاهم نامه، وزیر نیروی ایران در جمع خبرنگاران گفت: با امضای این تفاهم نامه ها، فصل جدیدی از همکاری های میان دو کشور در حوزه صنعت برق آغاز شده است  که در چارچوب زمینه های تعیین شده ادامه خواهد یافت.
دکتر رضا اردکانیان تصریح کرد: با امضای این تفاهم نامه ها ما در پی آن هستیم که نقش منحصر به فردی را در بازسازی صنعت برق عراق ایفا کنیم.
وی ادامه داد: آنچه را که پس از انقلاب آموخته ایم و تجربه کرده ایم، در خدمت بازسازی صنعت برق عراق به کار خواهیم گرفت.
وزیر نیرو گفت: اکنون زمینه های همکاری وسیع شرکت های خصوصی بزرگ و کوچک ایران در عراق فراهم شده است.
اردکانیان همچنین با رد تاثیرگذاری تحریم های امریکا در مناسبات برق دوکشور از برنامه وسیع و گسترده برای بازسازی صنعت برق عراق خبرداد و درعین حال تعمیق جایگاه جمهوری ایران به عنوان هاب انرژی را از اهداف همکاری با کشورهای همسایه عنوان کرد .
وی همچنین برعزم ایران در ارائه خدمات آموزشی به عراق به گونه ای که صنعت برق این کشور به صنعتی خوداتکا تبدیل شود، تاکید کرد
وزیر نیرو در عین حال تصریح کردک سازوکار مناسبی جهت بازپرداخت بدهای های برقی عراق به ایران اتخاذ شده است .

وزیر برق وانرژی عراق: از پیشرفت های ایران شگفت زده شدم
وزیر برق و انرژی عراق نیز در مراسم امضای تفاهم نامه های همکاری میان دو کشور، ایام دهه فجر و روز ملی کشورمان را تبریک گفت و با آرزوی سربلندی برای کشورمان ، از پایبندی کشور عراق به تمامی بندهای تفاهم نامه فی مابین و برپایی جلسه کاری دو کمیته عالی به منظور اجرای مفاد تفاهم نامه خبرداد.
لوی خطیب از اولویت های اصلی کشورش را توانمندسازی نیروی انسانی عراق و گرفتن آموزش های لازم از ایران برای به دست گرفتن کنترل برق شبکه عراق عنوان کرد و گفت: در این خصوص درخواست های متعددی از کشورهای دیگر داشتیم که  خبرداد که البته در این خصوص  تنها ایران این درخواست را قبول کرده است .
وزیربرق و انرژی عراق تصریح کرد: هدف ما استمرار واردات برق و گاز نیست چرا که ما کشور غنی هستیم.
خطیب با اشاره به قابلیت ایران به عنوان هاب انرژی منطقه، گفت : هدف اصلی ما تعامل منطقه ای با دولت های همجوار است و دیدار با کشورهای همسایه نیز در همین زمینه صورت گرفته است که ایجاد بازار برق از ثمرات آن خواهد بود که به نفع کل کشورهای منطقه است .
وی با اشاره به بازدید از شرکت های صنعتی برق ایران نیز اشاره کرد و با بیان این که از پیشرفت های صنعتی و تکنولوژیکی بخش های خصوصی و دولتی ایران شگفت زده شده است، اعلام کرد: آماده همکاری با ایران و مراکز تحقیقاتی با مراکز تحقیقاتی و برگزاری دوره های آموزشی برای ارتقای شایستگی منابع انسانی در صنعت برق عراق هستیم.
وی با اشاره به ارتباط این کشور با شرکت های بزرگ صنعتی دنیا گفت:  این شرکت ها به فکر فروش تجهیزات هستند درحالی که ایران از این پس در تولید فناوری و تجهیزات نوین به صنعت برق کشور عراق کمک خواهد کرد.



خبرنگار: قدرت اله علیزاده

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات