پیشنهاد ۵۰ میلیارد تومانی محیط زیست برای اطفاء حریق جنگل‌ها

پیشنهاد ۵۰ میلیارد تومانی محیط زیست برای اطفاء حریق جنگل‌ها

www.BanaNews.irمدیر کل گارد سازمان محیط زیست گفت: پیشنهاد ۵۰ میلیارد تومانی محیط زیست برای اطفاء حریق جنگل‌ها و مناطق حفاظت شده هنوز تصویب نشده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علیرضا خلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس،‌ با اشاره به بازدید از جنگل‌های استان گلستان، گفت: پیشنهاد ما اختصاص سالی ۵۰ میلیارد تومان بودجه برای اطفاء حریق در جنگل‌های تمام کشور است.

وی با اشاره به این‌که پیشنهاد محیط زیست هنوز تصویب نشده است، افزود: برنامه‌ریزی‌هایی برای اطفاء حریق جنگل‌های کشور و یا جلوگیری از آتش‌سوزی در مناطق تحت مدیریت سازمان تدوین شده است.

مدیر کل گارد سازمان محیط زیست تصریح کرد: پروژه‌هایی برای تجهیز و ساماندهی مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست در نظر گرفته شده است.

خلیلی اعلام کرد: تمام مناطق تحت مدیریت استان مازندران تا آخر هفته باید برآورد نیاز کرده و به ما اعلام کنند.

وی درباره آخرین وضعیت ایستگاه‌های پناهگاه حیات وحش میانکاله، تصریح کرد: پیش از این مبلغی برای ایجاد این ایستگاه‌ها داده شد اما دوباره درخواست تأمین اعتبار دارند؛ هنوز مبلغ مورد نظر مشخص نیست.

خلیلی گفت: حفاظت از مناطق و توجه به آنها در برنامه‌های محیط زیست قرار دارد. افزایش مناطقی که پتانسیل تبدیل به مناطق حفاظت شده را دارند پیگیری می‌کنیم.

 

 

    نظرات