بصیرت و آگاهی لازمه ی مبارزه با استکبار جهانی

رییس شورای راهبردی سازمان بسیج وزارت خانه ها و ادارات در جمع بسیجیان شرکت آب منطقه ای تهران گفت: بصیرت و آگاهی لازمه ی مبارزه با استکبار جهانی است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، "سلیمان ابید" در نشست بصیرتی با محور نفوذ که به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر و همچنین ایام فاطمیه برگزار شد، با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: دشمنان از راه های مختلفی برای نفوذ استفاده می کنند که نمونه ای از آن پیگیری تغییر در باورهای دینی و انقلابی مردم و نفوذ در بین مسئولین نظام می باشد.

وی در ادامه، راه مبارزه با نفوذ دشمنان را بصیرت و آگاهی مردم و مسوولان نظام دانست و تصریح کرد: با گذشت نزدیک به چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی، نگاهی به گذشته و مقایسه آن با امروز نشان‌دهنده عمق تحولی است که ملت ایران آن را تجربه کرده است .

ابید، همچنین بر لزوم هوشیاری مردم و اهتمام جدی در پیشبرد اهداف نظام تاکید کرد و ادامه داد: در زمان وقوع انقلاب، استقلال یکی از اصلی‌ترین شعارهای انقلاب اسلامی ملت ایران بود، مداخله گسترده کشورهای غربی در امور ایران تا به جایی در دوره پهلوی گسترش یافته بود، که دیگر کسی منکر آن نبود .

این تحلیل گر سیاسی ضمن مقایسه تاریخ اسلامی و تاریخ انقلاب از زمان پیامبر اکرم (ص) تا انقلاب اسلامی در ادامه افزود: در دوره پهلوی اکثریت ملت ایران بی‌سواد بوده اند و رژیم جز مبارزه شعاری با بی‌سوادی که نتیجه اندکی داشته و قابل ملاحظه نبود،کاری از پیش نمی‌برد، امروز و با گذشت نزدیک به چهار دهه از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ملت ایران مرزهای علم و دانش را درنوردیده و به پیشرفت‌های عظیمی نائل شده‌اند .

ابید با اشاره به اینکه هم اکنون ما شاهد این هستیم که ایران در بسیاری از فناوری‌ها نه تنها خودکفا شده، بلکه به کشور صادر کننده خدمات فنی مهندسی تبدیل شده، افزود:  ایران اکنون به کشور صادر کننده خدمات فنی مهندسی در حوزه‌های صنعت نفت، کشاورزی، بهداشت، سدسازی، تراکتورسازی، هسته‌ای، خودروسازی و غیره تبدیل شده است . در عرصه علوم نوین، دانشمندان ایرانی توانسته‌اند تا مرزهای جدید دانش بشری پیش روند و در مواردی از این مرزها نیز عبور کنند.

وی در ادامه با یان اینکه امروز چهل سال از آن روزهای پر التهاب می گذرد  و پیشرفت معنوی امروز قابل مقایسه با دوره پهلوی که فساد سازمان یافته از سوی رژیم بر مردم تحمیل می‌شد نیست،  ادامه داد: جوانان این مرز و بوم در دهه شصت غسل شهادت می‌کردند و برای دفاع از وطن به جبهه‌ها می‌رفتند، زمانی که این جوانان با امام دیدار می‌کردند از ایشان تقاضا می‌ کردند دعا کند تا به شهادت برسند .

ابید همچنین یادآور شد: مقایسه امروز با دوره پهلوی در همه عرصه‌ها نشان‌دهنده پیشرفت شگفت‌انگیزی است که به برکت اسلام نصیب ملت ایران شده است و امروز بایستی داشته‌هایمان را قدر بدانیم و برای حل مشکلات موجود کشور کمر همت ببندیم و مسلم است که هیچ مشکلی جز با دستان توانمند ایرانی و بدون اتکا به بیگانگان قابل حل نیست .

وی در پایان خاطر نشان کرد:  مشارکت جوانان در صحنه می تواند به توسعه و بقای نظام کمک کند و حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه یکی از شاخص های اقدامات ملی است و حضور ملت ایران موجب پاسداری و حفظ نظام خواهد شد.

بازدید اعضای سازمان بسیج  شرکت از موزه عبرت

از دیگر برنامه های  حوزه مقاومت بسیج شرکت در دهه مبارک فجر،  بازدید  از زندان کمیته مشترک ضد خرابکاری «موزه عبرت» می باشد که در این بازدید  اعضاء بسیج از نحوه ظلم و ستم ساواکیان از نزدیک مطلع شدند .

گفتنی است تاریخ ساخت بنای زندان کمیته مشترک به زمان فتحعلی شاه قاجار بر می‌گردد. این بنا نخستین زندان مدرن ایران است که در دوران رضا شاه در سال ۱۳۱۱ توسط مهندسان آلمانی تکمیل گردید و به عنوان نخستین زندان مدرن در ایران شروع به کار کرد. بعدها اولین زندان اختصاصی زنان در این محل تاسیس شد .

در دوران ستم شاهی این زندان از سوی سازمان های مختلف امنیتی و انتظامی خصوصا ساواک و کمیته مشترک ضدخرابکاری جهت بازداشت و شکنجه زندانیان سیاسی مورد استفاده قرار می‌گرفت .

آویزان کردن از سقف، دستبند قپانی، آویزان کردن صلیبی، شوک الکتریکی، آپولو، قفس هیتردار، صندلی هیتر دار، باتوم برقی، شلاق با کابل برقی از متداولترین شکنجه‌های ماموران شکنجه کمیته بودند.

این زندان سرانجام در سال ۱۳۸۱ تعطیل و تبدیل به موزه عبرت ایران شد که گوشه‌ای از شکنجه‌ها و شکنجه گران و شکنجه شوندگان زمان پهلوی را در معرض نمایش قرار می دهد.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای تهران

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای تهران

    شركت آب منطقه‌ای تهران یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات