با حضور استاندار اصفهان ۳ پروژه در بخش آب  در خمینی شهر به بهره برداری رسید

با حضور استاندار اصفهان ۳ پروژه در بخش آب در خمینی شهر به بهره برداری رسید

با حضور استاندار اصفهان  و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ۳ پروژه در بخش آب با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در خمینی شهر  به بهره برداری رسید.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان  با اشاره به پروژه هایی که در خمینی شهر به بهره برداری رسید اعلام کرد:  امروز مخزن ۵ هزار مترمکعبی و شیرخانه مدفون با هدف تامین آب ساکنان شمال خمینی شهر و نیز یک حلقه چاه در محله دستگرد به منظور تامین آب در مواقع بحران به بهره برداری رسید
مهندس هاشم امینی افزود: سیستم تله متری شبکه توزیع آب ، مخازن و ایستگاههای پمپاژ با هدف مدیریت فشار و اندازه گیری  سطح آب مخازن  نیز راه اندازی شد .
وی با بیان اینکه در فصل تابستان با توجه به تراکم بیش از اندازه جمعیت در خمینی شهر تامین آب شرب شهرک منظریه با مشکل مواجه بود عنوان کرد: در فصل تابستان با توجه به محدودیت منابع آبی برخی از مناطق خمینی شهر با مشکل تامین آب مواجه بودند که انتظار می رود با افتتاح مخزن ۵ هزار متر مکعبی مشکل آب ساکنان شمال خمینی شهر برطرف شود .
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان به اجرای شبکه فاضلاب در شهر درچه پرداخت و خاطرنشان ساخت: طی ۲۰ سال فقط ۱۰ درصد شبکه فاضلاب درچه اجرا شد چراکه  تخصیص منابع مالی دولتی به این پروژه بسیار محدود بوده این در حالیست که طی ۳ سال گذشته بیش از ۷۲ کیلومتر از شبکه فاضلاب شهر درچه اجرا شد.
مهندس هاشم امینی تصریح کرد: پیش بینی می شود نهایتا  تا شهریور سال آینده شبکه فاضلاب شهر درچه به بهره برداری برسد
وی اجرای شبکه فاضلاب در شهر کوشک را منوط به استفاده از ماده واحده تبصر ۳ دانست و اظهار داشت: مردم و مسئولین شهر کوشک برای برخورداری از خدمات شبکه فاضلاب  باید زمینه های استفاده از ماده واحده تبصره ۳ را فراهم کنند .
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه استاندار موضوع آب را  با حساسیت ویژه ای دنبال می کند تصریح کرد: مردم خمینی شهر خواهان بازچرخانی آب و استفاده پساب در این شهرستان هستند تا با بهره گیری  از این منابع آبی ، آبیاری فضای سبز شهرستان در دستور کار قرار گیرد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به مقایسه ارائه خدمات آبفا قبل و بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی گفت: ازآغاز فعالیت شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان  در  سال  ۱۳۴۴ تا سال ۱۳۵۷ حدود ۱۶۸ هزار نفر تحت پوشش خدمات شبکه فاضلاب قرار گرفتند این در حالیست که پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی تا کنون بیش از ۲ میلیون و ۹۷۸ هزار و ۵۴۲ نفر در استان اصفهان از خدمات شبکه فاضلاب بهره مند شدند  که بیانگر افزایش ۱۸ برابری جمعیت تحت پوشش شبکه فاضلاب در استان است.
مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه ۵۳ سال از ارائه خدمات شبکه فاضلاب در اصفهان می گذرد اعلام کرد:  اصفهان اولین شهر در کشور بوده که شبکه فاضلاب در آن اجراء گردیده است ، همچنین  استان اصفهان با اجرای ۴۲۲ کیلومتر خطوط شبکه فاضلاب بیشترین میزان خطوط اجراء شده در کشور را به خود اختصاص داده است که  ۱۳ درصد خطوط شبکه فاضلاب اجراء شده  در کشور را شامل  می شود .
مهندس هاشم امینی با اشاره به  اجرای خطوط شبکه فاضلاب در دوران ۴۰ ساله انقلاب اسلامی اعلام کرد:از سال ۴۴ تا سال ۵۷ حدود هزار و۳۵ کیلومتر شبکه فاضلاب در استان اصفهان اجراءشده بوددر حالیکه از سال ۵۷ تا کنون بیش از ۸ هزار و ۸۴ کیلومتر شبکه فاضلاب در استان عملیاتی شد که بیانگر افزایش ۸ برابری اجرای شبکه فاضلاب در دوران پس از انقلاب می باشد.
وی افزود: از سال ۴۴ تا سال ۵۷ حدود ۵۶ هزار انشعاب فاضلاب به مشترکین واگذار شددر حالیکه از سال ۵۷  تا کنون به ۶۶۸ هزار و ۵۷۱ متقاضی شبکه فاضلاب واگذار شد که افزایش ۱۲ برابری را طی دوران ۴۰ ساله انقلاب اسلامی نشان می دهد. این در حالیست که در حال حاضر ۷۰ درصد  مشترکین تحت پوشش خدمات شبکه فاضلاب دراستان اصفهان قرار دارند.
مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان تامین آب شرب  پایدار مشترکین را یکی از اولویت ها برشمرد و اظهار داشت: از سال ۵۷ تا کنون  جمعیت تحت پوشش طرح آبرسانی اصفهان بزرگ ۴ میلیون و ۱۵۵ هزار و ۴۶۲ نفر می باشد در صورتی که از سال ۴۴ تا سال ۵۷ تنها ۳۵۰ هزاز نفر تحت پوشش شبکه آبرسانی شرکت آب وفاضلاب قرارداشتند که این امر نشان دهنده افزایش ۱۲ برابری تعداد جمعیت تحت پوشش شبکه آبرسانی از بدو انقلاب تا کنون بوده است.
وی چگونگی تامین آب شرب مردم را در استان اصفهان بسیار حائز اهمیت دانست وخاطر نشان ساخت:استان اصفهان ازجمله استانهای مهاجرپذیر می باشد که همه ساله با رشد جمعیت روبرو است براین اساس تامین آب شرب مشترکین در این استان بسیار حائز اهمیت بوده است و دراین زمینه  از بدو تاسیس شرکت تا سال ۵۷ حدود ۱۵ حلقه چاه آب حفر شد ولی از سال ۵۷ تا کنون ۲۰۷ حلقه چاه آب حفر گردید که افزایش ۱۴ برابری حفر چاه در این دوران را نشان می دهد .
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان اعلام کرد:حجم مخازن آب در استان اصفهان طی ۴۰ سال پس از پیروزی انقلاب ۲۷ برابر افزایش یافت بطوریکه از سال ۴۴ تا سال ۵۷ ، حجم مخازن ۳۵ هزار مترمکعب بوده در حالیکه این رقم از سال ۵۷ تا کنون به ۹۳۹ هزار و ۴۲۰ مترمکعب افزایش یافت.
مهندس هاشم امینی به افزایش ۱۰ برابری واگذاری انشعاب آب در دوران ۴۰ ساله انقلاب شکوهمند اسلامی پرداخت و تصریح کرد: از سال ۵۷ تا کنون  به بیش از یک میلیون و ۱۳۵ هزار و ۸۲۷ مشترک انشعاب آب به مشترکین واگذار شده  در صورتیکه از سال ۴۴ تا سال ۵۷ به ۱۱۴ هزار مشترک انشعاب آب واگذار شده بود.
وی افزود: از سال ۴۴ تا سال ۵۷ فقط هزارو ۴۱۰ کیلومتر شبکه آب در استان اصفهان اجراء شده بود در حالیکه از سال ۵۷ تا به امروز بیش از ۱۴ هزار و ۲۶۷ کیلومتر شبکه آب در استان عملیاتی شد که رشد ۱۰ برابری اجرای شبکه آب در استان را پس از پیروزی انقلاب اسلامی نشان می دهد.
در ادامه ابطحی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در چند ساله اخیر به رغم محدودیت شدید منابع مالی و آبی در استان  ،اما مسئولان امر جهادگونه  توانستند با غلبه بر چالش ها  خدمات آبفا را به متقاضیان ارائه دهند.
ابطحی گفت: در چند سال گذشته حجم پروژ ه های انجام شده در بخش آب و فاضلاب قابل توجه بوده  بطوریکه بسیاری از مشکلات مردم در بخش آب و فاضلاب  برطرف نموده بر این اساس  می طلبد به پاس ارائه این خدمات  از مدیران شرکت آب و فاضلاب استان و شهرستان به طور ویژه تشکر کرد.
وی ادامه داد:از طریق ماده واحده تبصره ۳ شبکه فاضلاب در شهردرچه اجراءشد این در حالیست که انتظار می رود مردم شهر کوشک هم با مشارکتی که از طریق ماده واحده تبصره ۳ در دستور کار قرار می دهند زمینه اجرا شبکه فاضلاب را در این شهر فراهم نمایند.



لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان

    شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان

    شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان یک شرکت در شهر اصفهان می باشد

      نظرات