همزمان با چهلمین سال پیروزی انقلاب: رونمایی از پروژه ارتقای زیرساخت مخابراتی سیستم سنجش انرژی در شرکت برق منطقه ای غرب

همزمان با چهلمین سال پیروزی انقلاب: رونمایی از پروژه ارتقای زیرساخت مخابراتی سیستم سنجش انرژی در شرکت برق منطقه ای غرب

همزمان با چهلمین سال پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، از پروژه ارتقاء زیرساخت مخابراتی سیستم سنجش انرژی در شرکت برق منطقه ای غرب رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه ای غرب، همزمان با چهلمین سال پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، رونمایی از پروژه ارتقای زیرساخت مخابراتی سیستم سنجش انرژی در این شرکت با حضور مهندس عباسی معاون مخابرات و پشتیبانی فنی شرکت مدیریت شبکه برق ایران و خانم مهندس سلیمی مدیر دفتر سنجش و پایش انرژی شرکت مدیریت شبکه برق ایران، مهندس علی اسدی مدیرعامل شرکت برق منطقه ای غرب و دیگر مدیران صنعت برق غرب کشور برگزار شد.

در این جلسه مهندس امیریان مدیر دفتر بازار برق این شرکت، به تشریح مراحل نصب کنتورهای بازار برق بر روی نقاط مختلف شبکه برق غرب پرداخت و افزود: شرکت برق منطقه ای غرب اولین شرکت در بین شرکت های برق منطقه ای بوده که از بستر فیبر نوری برای انتقال اطلاعات کنتورهای بازار برق استفاده کرده است.

وی افزود: یک هزار ۴۶۸ دستگاه کنتور در شبکه برق غرب نصب شده که از این تعداد، ۳۳ دستگاه بر روی واحدهای نیروگاهی، ۶۱۳ دستگاه بر روی شبکه انتقال و فوق توزیع، ۸۲۲ دستگاه بر روی فیدرهای خروجی ۲۰ کیلوولت نصب شده است.

در ادامه این جلسه، مهندس عباسی معاون مخابرات و پشتیبانی فنی شرکت مدیریت شبکه برق ایران ضمن قدردانی از زحمات مهندس اسدی و همکاران معاونت بهره برداری و دفتر بازار برق گفت: شرکت برق منطقه ای غرب از نظر نصب کنتورهای هوشمند در شبکه و ارسال به موقع اطلاعات این کنتورها جزء یکی از بهترین شرکت های برق منطقه ای در کشور به شمار می آید.

وی افزود: با توجه به نیاز شرکت های توزیع به اطلاعات پارامترهای شبکه که می بایست به صورت لحظه ای در اختیار آنان قرار گیرد، سیستم های اندازه گیری سابق قادر به تامین اطلاعات مورد نیاز نبودند لذا تصمیم بر آن شد که سیستم های قدیمی به روز شوند.

وی در ادامه گفت: اولین قدم برای این کار، تعریف پروژه ای بود که در آن شبکه فیبر نوری برق های منطقه ای به شبکه کشور وصل شود. در گام دوم، تصمیم بر استفاده از پروژه ای به نام APN شد که در آن از ظرفیت شبکه های تلفن همراه اول و ایرانسل استفاده گردید و تنظیمات کنتورها به گونه ای انجام شد که دارای دو پروفایل می باشد و در پروفایل یک، اطلاعات پارامترهایی از قبیل ولتاژ، جریان و... و در پروفایل دوم، انرژی شبکه به صورت هر ۱۵ دقیقه یکبار پایش می شود.

معاون مخابرات و پشتیبانی فنی شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: قابل محاسبه بودن اطلاعات کل شبکه کشور در آن واحد، از مزایای پروژه APN است که مرجع محاسبه تلفات شبکه در کشور نیز می باشد.

وی افزود: در حال حاضر وضعیت شبکه چهار بار در روز پایش می شود که با ساز و کارهای ایجاد شده، این رقم به ده بار در روز افزایش پیدا خواهد کرد.

شایان ذکر است در پایان پروژه APN یا پروژه ارتقای زیر ساخت مخابراتی سیستم سنجش انرژی در شرکت برق منطقه ای غرب رونمایی و افتتاح گردید.

[if gte mso ۹]> Normal ۰ false false false EN-US X-NONE AR-SA لینک اصل خبر در سایت شرکت برق منطقه ای غرب

    منبع خبر

    شرکت برق منطقه ای غرب

    شرکت برق منطقه ای غرب

    شرکت برق منطقه ای غرب یک شرکت در شهر کرمانشاه می باشد

      نظرات