تشکیل مجمع شهرداران کلان شهرها با حضور معاون اول رییس جمهور/ جهانگیری: شهرداران راهکارهای عملی و راهگشا برای بهبود اداره شهرها به دولت ارائه کنند

تشکیل مجمع شهرداران کلان شهرها با حضور معاون اول رییس جمهور/ جهانگیری: شهرداران راهکارهای عملی و راهگشا برای بهبود اداره شهرها به دولت ارائه کنند

جلسه مجمع شهرداران کلان شهر‌های ایران عصر سه شنبه ۲۳ بهمن به ریاست معاون اول رئیس جمهور و با حضور وزرای کشور و راه و شهرسازی و روسای سازمان های شهرداری ها و دهیاری ها و امور مالیاتی تشکیل شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رییس جمهوری، دکتر اسحاق جهانگیری در این جلسه با اشاره به نقش مستقیم و پراهمیت شهرداران در زندگی مردم گفت : خدماتی که شهرداری ها ارائه می کنند، تاثیر فراوانی در آرامش روانی جامعه دارد و این مسئولیتی مهم برای شهرداران است تا با خدمت رسانی و ایجاد رضایتمندی در مردم موجب نشاط و سرزندگی در جامعه شوند .
معاون اول رئیس جمهور از شهرداران کلانشهرهای کشور خواست در جلسات ادواری و مستمر خود، علاوه بر همفکری برای اداره امور جاری، راهکارهای عملی و راهگشا برای بهبود اداره شهرها تدوین و این پیشنهادها را به دولت ارائه کنند .
معاون اول رئیس جمهور همچنین حضور شهرداران مراکز استان ها در جلسات شورای معاونین استان را گامی مثبت در جهت کمک به مدیریت شهری برشمرد و افزود: حضور شهرداران مراکز استان ها در این جلسات می تواند به مشارکت شهرداری ها در بهبود اداره شهرهای استان های مختلف کشور کمک کند و وزارت کشور این موضوع را از طریق استانداران پیگیری کند .
دکتر جهانگیری با بیان این که مردم مرجع قضاوت درباره عملکرد مسئولین هستند، بر ضرورت تلاش هرچه بیشتر برای خدمت رسانی به مردم تاکید کرد و افزود: داشتن مسئولیت توفیق و فرصتی بزرگ است تا بتوانیم به مردم خدمت کنیم و اگر در دوره مسئولیت نتوانیم کار مثبتی انجام دهیم نارضایتی مردم و نارضایتی درونی برای ما به همراه خواهد داشت .
معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: مردم کشور روزهای دشواری را سپری می کنند و انتظار دارند که مدیران و مسئولین کشور بتوانند گره ای از زندگی آنان باز کنند. در این شرایط، مدیران علی رغم محدودیت منابع مالی باید با خلاقیت و نوآوری، موانع پیش رو را برطرف کرده و در جهت رضایتمندی مردم گام بردارند .
در این جلسه مهمترین مسایل و دغدغه های کلانشهرها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و هر یک از شهرداران گزارشی از چالش ها و تنگناهای پیش روی کلانشهرها را ارائه کردند .
وزیر کشور نیز در این جلسه با بیان این که شهرهای کشور در حال گسترش بی رویه هستند و لازم است که بر حاشیه شهرها نظارت و کنترل بیشتری صورت گیرد، گفت: ادامه این روند به افزایش ناهنجاری ها و نابسامانی ها تبدیل می شود و اگر به این موضوعات رسیدگی نشود با انباشت نارضایتی مردم روبرو خواهیم شد .
در ادامه این جلسه در خصوص دغدغه ها و چالش های مطرح شده از سوی شهرداران کلانشهر های کشور بحث و بررسی شد و پس از توضیحات نمایندگان سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و رییس سازمان امور مالیاتی کشور تصمیماتی برای حل مسائل کلانشهرهای کشور اتخاذ شد .
در این جلسه همچنین تصمیماتی برای تامین مالی جهت توسعه حمل و نقل عمومی و تامین واگن برای قطار شهری کلانشهرهای کشور اتخاذ شد .

تصاویر مرتبط

لینک اصل خبر در سایت سازمان شهرداریها و دهیاریها

    منبع خبر

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات