با حضور امام جمعه، استاندار زنجان و مسئولان ارشد ...

به گزارش پایگاه خبری توانیر به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، این آیین با حضور نماینده محترم ولی فقیه در استان، استاندار زنجان، نمایندگان مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار زنجان و جمعی از مدیران استان در محل شرکت توزیع نیروی برق استان برگزار شد.

در این آیین استاندار ضمن تجلیل از تلاش های کارکنان صنعت برق استان، این صنعت را از بخش های پیش روی استان در سطح کشور دانست و افزود: کارهای شایسته ای در صنعت برق استان توسط شرکت توزیع نیروی برق استان انجام شده که نشان از شایستگی این شرکت دارد.

فتح الله حقیقی، مقام عالی استان گفت: امید است با توجه به توانایی های بخش برق استان در آینده نزدیک استان زنجان را قطب اصلی این صنعت در کشور تبدیل شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان نیز در این آیین با قدردانی از حمایت های مقام عالی استان از این صنعت افزود: درشعارسال "حمایت ازکالای ایرانی" نیزصنعت برق با تامین برق پایدار می تواند پشتوانه خوبی برای تمامی صنایع و ساختارهای کشور باشد.

علیزاده جایگاه صنعت برق ایران را درخاورمیانه رتبه اول ودرجهان رتبه چهاردهم عنوان کردوگفت: ایران ازنظرکمیت و کیفیت ارائه برق به قطب این صنعت در منطقه تبدیل کرده است.

علیرضا علیزاده ارتقاءشاخص های کیفی را رویکردهای امروزصنعت برق کشور دانست وگفت: پیش از انقلاب اسلامی تنهاهفت روستای استان برق دار بود ولی این تعداد پس از انقلاب به ۸۹۳ روستا و به عبارتی ۵\۹۷ درصد جمعیت روستایی و صد درصد روستاهای بالای ۱۰خانواراستان از نعمت برق برخوردارند و تعداد مشترکان برق روستایی در چهار دهه پس از انقلاب  ۱۲۷ برابر شده است.

وی عنوان کرد: طول شبکه توزیع برق استان زنجان پیش ازانقلاب ۸۴۶ کیلومتر بود و این شبکه توزیع با افزایش ۱۷ برابری اکنون به بیش از ۱۴هزار کیلومتر و  تعداد پست های برق استان نیز با افزایش ۶۵ برابری از ۱۴۹ پست به بیش از ۹۶۰۰ پست برق رسیده است. همچنین ظرفیت پست ها از ۵۲ مگاولت آمپری به ۱۴۹۳ مگاولت آمپر رسیده است.

علیرضا علیزاده میانگین مدت زمان خاموشی مشترکان برق استان را یک دقیقه در روز عنوان و اضافه کرد:این زمان بسیار پایین تر از میانگین کشوری است و این شرکت درتلاش است این میانگین را تا سال ۱۴۰۴ به کمتر از ۴ درصد برساند.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات