میزهای خدمت  در وزارت نیرو با عبور از خدمات حضوری به سوی...

میزهای خدمت در وزارت نیرو با عبور از خدمات حضوری به سوی...

جلسه کارگروه میز خدمت شرکت مدیریت منابع آب ایران روز چهارشنبه ۲۴ بهمن ماه با حضور اخوان حجازی مدیر کل دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد وزارت نیرو برگزار شد.

به گزارش شبکه خبری آب ایران در این نشست مجتبی محمدحسن اخوان حجازی مدیر کل دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد وزارت نیرو طی سخنانی هدف از راه اندازی میز خدمت در سازمان های دولتی را رهایی مردم از بلاتکلیفی و انجام  کارهای مردمی طی فرایندی مشخص و در زمانی مشخص ذکرکرد.

اخوان حجازی گفت: میز خدمت تنهایک میز برای راهنمایی مردم نیست بلکه افزایش سرعت، شفافیت وارتقای سلامت اداری از اهداف عمده این برنامه است.

اوبا انتفاد از اینکه برخی سازمانها فقط باگذاشتن یک میز فکر می کنند میز خدمت راه اندازی کرده اند ،گفت: این موضوع یک  فعالیت  قلبی و  از روی دلبستگی هم هست و خوشبختانه وزارت نیرو و شرکتهای های مادر تخصصی جلوتر از سایر سازمان های دولتی هستند اما باید این فعالیت از حالت پراکنده خارج و منسجم تر اجرایی شود.

مدیر دفتر بازرسی ومدیریت عملکرد وزارت نیرو با اشاره به اینکه موضوع میز خدمت از سوی  دفتر ریاست جمهوری و سازمان امور استخدامی بشدت در حال پیگیری است، گفت: با توجه به فواید میز خدمت غیر حضوری و الکترونیکی و نقش آن در کاهش فساد اداری باید به آن الویت بیشتری داد و از میز خدمت حضوری عبور کرد.

آقای اخوان حجازی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: شرکت مدیریت منابع آب ایران گام های موثری در جهت الکترونیکی شدن میز خدمت در قالب سامانه ساماب برداشته است،اما چون مستلزم مراجعه مردم به دفاتر پیشخوان است باید از این مرحله نیز عبور کند.

مدیر کل دفتر بازرسی و مدیریت  عملکرد وزارت نیرو در ادامه با اشاره به نقش اطلاع رسانی در اجرای برنامه میز خدمت بر اهمیت روابط عمومی ها اشاره کرد و خواستار بهره گیری از توانمندی این واحد ها شد و گفت: میز خدمت یک فعالیت دسته جمعی است وباید همه واحدها در طراحی، برنامه ریزی و پیاده سازی آن مشارکت داشته باشند.

پس از سخنان آقای اخوان حجازی،مهندس نادعلی حاجی لری معاون، تحقیقات، منابع انسانی و پشتیبانی و رئیس کارگروه میز خدمت شرکت مدیریت منابع آب ایران اظهار داشت: در اجرای میز خدمت نباید در پی کارهای شکلی و فرمایشی باشیم و این موضوع مسئولیت مشترک همه واحدهای بخش آب کشور است.

مهندس حاجیلری همچنین گفت فعالیت های زیادی در این زمینه انجام شده و اما عمدتاً یا نیمه تمام و یا پراکنده است و باید خدمات الکترونیک به شکل واقعی ویکپارچه ، پیاده سازی  و خدمات ما به مشترکین در یک راستا اجرایی شود.

وی در بخش دیگری ازسخنان خود بر لزوم تدوین نقشه راه و به تبع آن تدوین چشم انداز،بررسی قوانین و مقررات، استفاده از تجارب ، تنظیم برنامه کم وکیفی اشاره و تاکید کرد با اجرایی میز خدمت نباید به دوش یک واحد باشد.

در این نشست مهندس مهدی دانشگر مدیر کل دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد شرکت مدیریت منابع آب ایران  گزارش از اقدامات انجام شده ارائه کرد.

همچنین اعضای جلسه به بیان دیدگاهها و نقطه نظرات خود پرداختند و در پایان جمعبندی لازم توسط مهندس حاجی لری بعمل آمد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

منبع خبر

شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

    نظرات