بررسی روند اجرایی طرح آبرسانی به مجتمع ۱۴۱ روستایی...

بررسی روند اجرایی طرح آبرسانی به مجتمع ۱۴۱ روستایی...

بررسی روند اجرایی طرح آبرسانی به مجتمع ۱۴۱ روستایی شهرستان مهاباد

دردیدار سرپرست شرکت آب وفاضلاب روستایی آذربایجان غربی با فرماندار ونماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی، اجرای طرح آبرسانی به مجتمع ۱۴۱روستایی مهاباد مورد بررسی قرار گرفت.

دراین دیدار، علیرضا رضوی سرپرست شرکت آب وفاضلاب روستایی آذربایجان غربی، نحوه اجرا ومشخصات طرح را تشریح و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی وفرماندار مهاباد برهرگونه همکاری وپیگییری اجرای سریع طرح تاکید کردند.

شایان ذکر است، این مجتمع شامل ۱۴۰ روستا و شهر خلیفان است که اجرای آن به تصویب شرکت مهندسی آب وفاضلاب کشور رسیده و مشتمل بر دو زون بوده که زون اول آن شامل ۴۷ روستا ویک شهر در محور مهاباد- سردشت و زون دوم مشتمل بر ۸۳ روستا در محور مهاباد- بوکان و مهاباد-ارومیه است.

محل تامین آب مجتمع از سد مهاباد وتصفیه خانه قدیم وشماره ۲ شهر مهاباد خواهد بود.

زون اول طرح مشتمل بر ۲۳۷ کیلومتر خط انتقال، شش واحد ایستگاه پمپاژ اصلی و ۱۲ واحد ایستگاه پمپاژ کوچک و زون دوم شامل ۳۳۰ کیلومتر خط انتقال خواهد بود.

با توجه به شرایط پیش آمده در روستای«دریاس» مهاباد، تعداد ۳۳ روستا از روستاهای زون دوم در اولویت خواهند بود که به دلیل اهمیت موضوع، طرح آبرسانی به روستای دریاس با استفاده از خط دوم(موجود) پالایشگاه مهاباد از تصفیه خانه قدیم در دستور کار قرار گرفته است.

عملیات اجرایی این طرح عظیم به زودی با حضور وزیر نیرو آغاز وبا اتمام کامل آن با سه هزارو ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار، ۳۸ هزارو۶۶۰ نفر جمعیت روستایی از نعمت آب آشامیدنی سالم وبهداشتی برخوردار خواهند شد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب روستایی استان آذربایجان غربی

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان آذربایجان غربی

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان آذربایجان غربی

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان آذربایجان غربی یک شرکت در شهر ارومیه می باشد

      نظرات