بهره‌برداری از دو پروژه بزرگ راه در بندرعباس

بهره‌برداری از دو پروژه بزرگ راه در بندرعباس

www.BanaNews.irبهره‌برداری از قطعه سه الف باند دوم بزرگراه بندرعباس – سیرجان به طول ۲۷ کیلومتر و همچنین تونل دوم تنگ زاغ که به نام راهدار فداکار «خلیل شهسواری» نامگذاری شده است، با حضور «رحیمی» معاون اول رییس‌جمهور، «نیکزاد» سرپرست وزارت راه و ترابری، «هاشمی تختی» استاندار هرمزگان، نمایندگان مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی، مهندس «مقبلی» مدیرکل راه و ترابری استان و جمعی از مسوولان رسما آغاز شد و در خدمت توسعه شبکه بزرگراهی استان قرار گرفت.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سرپرست وزارت راه‌وترابری در این آیین با اشاره به اینکه ۱۷کیلومتر راه و تونل باند دوم محور بندرعباس - سیرجان به ارزش ۲۱۷میلیارد ریال مورد بهره‌برداری رسمی قرار می‌گیرد، گفت: در استان هرمزگان ۴۵۰ کیلومتر راه به ارزش هفت هزار و۵۰۰ میلیارد ریال در سال‌جاری اجرایی شده است که از اهم آن می‌توان به نهایی شدن قرارداد ساخت آزاد راه بندرعباس – سیرجان اشاره کرد.

مهندس «نیکزاد» از محور بندرعباس – سیرجان به عنوان یکی از محورهای مهم ترانزیتی کشور یاد کرد و گفت: ۴۰ هزار تردد معادل سواری در شبانه روز و جابه‌جایی ۶۰درصد کالا و مسافر از جنوب به شمال نشان از اهمیت این محور است.

وی همچنین با اشاره به نامگذاری تونل دوم تنگ زاغ به نام یکی از تلاشگران عرصه راهسازی که جان خود را در این مسیر از دست داد، خاطرنشان کرد: در راستای ارج نهادن به تلاش‌های شبانه روزی مرحوم «خلیل شهسواری» تونل تنگه زاغ به‌نام ایشان نامگذاری شده است.

به گفته مدیرکل راه و ترابری استان؛ هزینه احداث تکمیلی تونل و ساخت ۲۷ کیلومتر از قطعه سه الف باند دوم بزرگراه در محور ترانزیتی بندرعباس-سیرجان ۲۱۷ میلیارد ریال بوده است.

 

 

 

    نظرات