کندی تورم مسکن در چین

کندی تورم مسکن در چین

www.BanaNews.irبنانیوز- بررسی سیستم شاخص املاک چین نشان داد: قیمتهای املاک مسکونی در صد شهر بزرگ این کشور در آوریل ۰٫۴۰ درصد بالاتر بود که کمتر از افزایش ۰٫۵۹ درصدی در ماه مارس است.

به گزارش وال استریت ژورنال، بررسی از سازندگان املاک و آژانسهای املاک نشان داد متوسط قیمتهای مسکن از هشت هزار و ۷۳۸ یوان در ماه مارس (هزار و ۳۴۵ دلار) به هشت هزار و ۷۷۳ یوان (هزار و ۳۵۱ دلار) در ماه آوریل افزایش یافته است. بررسی سیستم شاخص املاک چین از زمان برچیده شدن شاخص قیمت املاک ملی چین در ماه ژانویه، به دقت دنبال می شود.

بر اساس اعلام سیستم شاخص املاک چین، قیمت های املاک در ماه آوریل در ۷۷ شهر افزایش و در ۲۲ شهر کاهش داشت و در یک شهر نیز هیچ تغییری مشاهده نشد. اداره آمار ملی چین قرار است آمار ماه آوریل برای قیمت املاک مسکونی در ۷۰ شهر بزرگ را در ۱۸ ماه می منتشر کند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مقامات دولتی چین مکررا نسبت به قیمتهای مسکن که با وجود رکود اخیر در حجم معاملات بالا مانده‌اند، ابراز نگرانی کرده‌اند. دو مقام بلندپایه دولتی نیز اخیرا در اظهارنظرهای جداگانه‌ای اعلام کرده‌اند دولت مرکزی مصمم است قیمتها را پایین بیاورد.

هو جین تائو، رییس جمهوری چین اعلام کرد ساخت و ساز مسکن دولتی وظیفه مهمی است و مقامات همچنان به افزایش تامین اعتبار و اولویت دادن زمینها برای چنین پروژه‌هایی ادامه خواهند داد. ون جیابائو، نخست وزیر چین نیز اعلام کرد دولت مرکزی خواهان باثبات کردن قیمتهای مسکن بوده و همچنین مصمم است قیمتها را در برخی از شهرها پایین بیاورد.

چین با وجودیکه در تلاش است تا عرضه مسکن دولتی را افزایش دهد اما نسبت به حباب در بازار املاک خصوصی نگران است و مجموعه اقداماتی را برای محدود کردن رشد آن انجام داده است.

 

 

    نظرات