نایب رییس شورای عالی استانها: ناپایداری درآمد، امکان برنامه ریزی برای شهرداری‌ها را سخت می‌کند

نایب رییس شورای عالی استانها: ناپایداری درآمد، امکان برنامه ریزی برای شهرداری‌ها را سخت می‌کند

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شورای اسلامی شهر شیراز، «سید عبدالرزاق موسوی» گفت: با توجه به تصمیم کمیسیون تلفیق مقرر شد برنامه ۵ساله سوم توسعه، با رویکرد شورا و شهرداری تغییر کند .

موسوی ادامه داد:باید برنامه ۵ساله به گونه‌ای تدوین شود که امکان ارزیابی و نظارت برای شورا و شهروندان فراهم شود .

رییس کمیسیون برنامه، بودجه، امورحقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز گفت: در راستای تعیین شاخص برای مدیریت توسعه شهری به عنوان هدف عملیاتی مقرر شد، شهرداری در مدت ۶ماه، اقدام به راه اندازی سامانه کند تا امکان دسترسی شورا فراهم شود .

وی ادامه داد: تلاش برای افزایش رضایتمندی شهروندان یکی دیگر از هدف‌های عملیاتی برنامه ۵ساله سوم توسعه است که باتوجه به رویکرد شورا مبنی بر ارائه خدمات با کیفیت، قابل دسترس و ارزان به مردم مورد بررسی قرار گرفت وشاخص‌های ان مشخص شد .

موسوی افزود: با توجه به توجه شورای پنجم بر این موضوع، بررسی سهم و مکانیزم اجرای این هدف در طول پنج سال مورد بررسی و تصویب قرار گرفت .

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به افزایش مشارکت شهروندان در اداره‌ی شهرداری به عنوان یکی دیگر از هدف‌های عملیاتی افزود: شفاف کردن فرایند تصمیم سازی در نحوه‌ی ارائه خدمات به شهروندان و فراهم کردن امکان دسترسی فراگیر مردم به اطلاعات از جمله موارد مورد بررسی در کمیسیون بود .

وی با بیان اینکه در تصمیم سازی با کمبود امار و اطلاعات مواجه هستیم ابراز کرد: باید در برنامه ۵ ساله سهم امار و اطلاعات را در تصمیم گیری‌های شهرداری افزایش دهیم .

موسوی نبود هماهنگی بین شهرداری با سازمانهای مرتبط با حوزه‌ی خدمات شهری را از مشکلات شهرداری عنوان کرد و افزود: نبود هماهنگی سبب افزایش هزینه برای شهرداری می شود که تلاش داریم با تعیین شاخص در این کمیسیون، شهرداری در زمینه هماهنگی موفق شود .

وی همچنین ابراز امیدواری کرد، با تصویب طرح مدیریت جامع شهری و روستایی در مجلس شورای اسلامی، زمینه خوبی برای اجرای این مهم فراهم شود .

موسوی، توانمند سازی نیروی انسانی در شهرداری را از مسائل مهم قلمداد کرد و افزود: با توجه به حجم نیروی انسانی در شهرداری و تنوع استخدام انها، راهکار ساماندهی و توانمند سازی نیروهای انسانی باید در برنامه ۵ساله مورد توجه قرار گیرد .

وی خاطر نشان کرد: توجه به مسائل رفاهی کارکنان و استانداردسازی تاسیسات ‌ساختمانهای شهرداری نیز در این جلسه بررسی شد .

موسوی گفت: فضای کاری باید سبب ارامش و ایجاد انگیزه‌ی برای کارکنان شود .

به گفته وی، افزایش تحقق پذیری سهم درآمد پایدار از درامدهای شهرداری از موارد مورد بررسی در جلسه اینده کمیسیون خواهد بود .

موسوی افزود: تزلزل، کاهش و افزایش منابع درامدی شهرداری، مشکلات زیادی را برای شهرداری ایجاد می‌کند به گونه‌ای که امکان برنامه ریزی را برای شهرداری سلب می‌کند به همین منظور تلاش داریم سهم درامدهای پایدار را افزایش دهیم .

وی همچنین بر توجه به کاهش هزینه های جاری و نسبت آن به کل بودجه شهرداری، کاهش میزان حجم بدهی‌های شهرداری و افزایش سهم اعتبارات شهرداری در حوزه ملی و استانی در برنامه ۵ساله تاکید کرد .

موسوی خاطر نشان کرد: پروژه‌های شهرداری باید همراه با پیوست‌های مرتبط باشند به گونه‌ای که توجیه قابل قبول و خاصی داشته باشند که این موضوع نیز در جلسه آینده بررسی خواهد شد .

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات