معرفی وبلاگ صالح دانشفر- حوزه عمران

معرفی وبلاگ صالح دانشفر- حوزه عمران

www.BanaNews.irبنانیوز- جریان پروژه های عمرانی ، وجود مهندس عمران در گروه هر یک از عوامل دست اندرکار ( کارفرما ، مشاور و پیمانکار ) ضروری و غیر قابل انکار است و تقریبا" عمده وظایف مختلف هر بخش از فرایند ساخت پروژه های عمرانی بر دوش مهندسین عمران نهاده می شود و از طرف دیگر در پروژه های عمرانی ، همراهی کارفرما توسط مهندسین عمران از ابتدای مرحله تشخیص نیاز تا انتهای بخش ساخت و حتی در زمان بهره برداری ، امری لازم و ضروری است .

اکنون به سادگی می توان دریافت که با توجه به طول دوران مسئولیت مهندس عمران ( از ابتدا تا انتهای پروژه ) و با توجه به دامنه اختیارات وی ( هم در کادر کارفرما و هم در کادر مشاور و پیمانکار ) ، نقش مهندسین عمران در فرایند طراحی ساخت و بهره برداری کلیه پروژه های عمرانی کوچک و بزرگ ، بسیار حساس بوده و همانطوری که از نام آنها پیداست ، عمران و آبادانی را در گرو اطلاعات علمی و تجربیات فنی خویش خواهند داشت .

علاوه بر موارد ذکر شده نظارت عالمانه و مستمر در اجرای عملیات ساخت ، مصالح مصرفی و کارهای انجام شده بر اساس نقشه ها و مشخصات فنی یکی از ضروریات در انجام یک پروژه می باشد .

به طبع اعمال نظارت مثمر ثمر در این گونه فعالیت ها محتاج به تجربه و دانش خاص خود بوده به نحوی که تشخیص فرایند نظارت را و اینکه چه فعالیتی را در چه زمانی و چگونه به انجام رساند را برای کارشناسان و تکنسین ها تسهیل نموده و کیفیت و سرعت مراحل اجرای کار را افزایش می دهد.

از این رو با توجه به جایگاه رشته مهندسی عمران در فرایند ساخت و ساز  وبلاگ صالح دانشفر جهت بالا بردن دانش علمی و تجربی مهندسی راه و ساختمان مطالبی آموزشی تقدیم دوستداران این رشته می شود .

این وبلاگ حاوی مطالبی آموزشی و اجرایی شامل جزوات ، نمونه سوالات آزمونها و همچنین آموزش نرم افزارهای کاربردی عمران و دانلود مطالب دیگر در زمینه راه و ساختمان و نقشه برداری می باشد

 

وبلاگ صالح دانشفر

نظرات