احتمال افزایش شهریه دانشگاه آزاد

احتمال افزایش شهریه دانشگاه آزاد

www.BanaNews.irمشاور عالی عبدالله جاسبی در مراسم نکوداشت مقام استاد شهید مرتضی مطهری و تکریم استادان گفت: در صورتی که شهریه‌های دانشگاه آزاد اسلامی‌افزایش یابد، تنها شامل دانشجویان جدیدالورود می‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)به نقل از مهر، مجید عباسپور در مراسم گرامیداشت استاد شهید مرتضی مطهری و تکریم استادان واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی‌با بیان این مطلب اضافه کرد: در حال که هدفمندی یارانه‌ها در دانشگاه‌ها اجرایی شده و قرار است دانشگاه آزاد اسلامی‌نیز این شیوه را در پیش گیرد، نیاز است تا هزینه‌های دانشگاه به نوعی جبران شود.

وی افزود: با اجرای هدفمندی یارانه‌ها نیاز است تا در شهریه‌های دانشگاه افزایشی حدود ۵۰ تا ۶۰ درصدی اعمال شود؛ اما می‌دانیم این امر با توجه به شرایط مالی خانواده دانشجویان امکان‌پذیر نیست.

قائم مقام جاسبی در عین حال تاکید کرد: در صورتی که شهریه دانشگاه افزایش یابد، شامل دانشجویان فعلی دانشگاه نمی‌شود و به احتمال زیاد دانشجویان جدیدالورود باید با افزایش شهریه‌ها روبه‌رو شوند.

عباسپور در ادامه سخنان خود به یکی از راه‌های جبران هزینه‌های دانشگاه آزاد اسلامی ‌اشاره کرد و گفت: به نظرم صرفه‌جویی نمی‌تواند تنها راه حل جبران هزینه‌های دانشگاه آزاد اسلامی‌ باشد، بلکه باید به فکر راهی بود تا برای دانشگاه منجر به درآمدزایی شود.

 

 

    نظرات