«مشارکت عمومی» مسئله اصلی در پویش پرداخت عوارض است

«مشارکت عمومی» مسئله اصلی در پویش پرداخت عوارض است

سعید ابریشمی‌راد در نشست با معتمدین نواحی و محلات کاشان، آنان را عصاره‌ای منتخب از بطن جامعه دانست و اظهار کرد: در شرایطی که ارتباط با سیصد و چند هزار شهروند به صورت فرد به فرد میسر نیست، نمایندگان مورد وثوق جامعه و مردم می‌توانند این ارتباط دوسویه را فراهم کنند.

وی،‌ «حضور» و «مشارکت» مردم را دو نیاز مدیریت شهری دانست و خاطرنشان کرد: برای موفق بودن تنها حضور کافی نیست بلکه عنصر تعیین کننده میزان مشارکت عمومی مردم یک جامعه است و منظور، شراکت واقعی در غم و شادی‌ها و سود و زیان‌هاست.
شهردار کاشان، اجرای طرح معتمدین محلات و سرمایه‌های اجتماعی را به عنوان مشارکت در برنامه‌ریزی یادآور شد و گفت: پس از بیان مطالبات و نیازهای به حق نواحی و مناطق،‌ اکنون نوبت مشارکت در تامین منابع است.

ابریشمی‌راد با تاکید بر اینکه اتفاقی که به واسطه حضور معتمدین در ۱۶ ماهه اخیر رخ داده، در تاریخ شهرداری بی‌نظیر است تصریح کرد: اجرای آزادسازی به میزان ۳۴ میلیارد تومان که تمام آن دشواری و گره داشت، بدون نقش‌آفرینی معتمدین قابل انجام نبود به گونه‌ای که آزادسازی چندپلاک تا قبل از بهره‌مندی از حضور نمایندگان مردم، قریب یک دهه با بن بست مواجه بود.

وی، با انتقاد از رفتار برخی سودجویان در قبال شهرداری تاکید کرد: برخی در گذشته در برابر چند هزار هکتار تفکیک تنها مبلغ اندکی را آن هم با منت به شهرداری می‌دادند، اما اکنون دست این افراد را که اتفاقا با نفوذ خود، فشار زیادی به مدیریت شهری وارد می‌کنند از بیت‌المال قطع کرده‌ایم چرا که به حضور مردم و معتمدین آنان در کنار خود ایمان داریم.

سکاندار مدیریت شهری، در ادامه با اذعان به اینکه عوارض‌های پرداختی پاسخگوی حجم خدمات نیست، عنوان کرد: بیش از پرداخت عوارض آنچه که برای ما اهمیت دارد، عزم و مشارکت همگانی و نهادینه کردن فرهنگ عمومی در ساختن و توسعه شهر است.

ابریشمی‌راد، راه‌اندازی پویش عمومی پرداخت عوارض را در مسیر استمرار مدیریت مشارکتی در شهر قلمداد کرد و خواستار تبیین این اتفاق مهم توسط معتمدین برای شهروندان نواحی و مناطق مختلف شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات