برگزاری جلسه شورای حفاظت منابع آب کهگیلویه و بویراحمد

ششمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۷ به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و با حضور تعدادی از فرمانداران شهرستانها و اعضای شورا در محل استانداری کهگیلویه و بویراحمد، برگزار شد.

بهگزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، در این جلسه، مهندس داودی مهر، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به بارندگی های سال زراعی جاری و با تاکید بر تدوین مصوبات کاربردی و لازم برای مدیریت شرایط های مختلف، گفت: متوسط بارش در سال جاری زراعی تاکنون در سطح استان ۷۰۶ میلیمتر و در شهرهای یاسوج ۸۲۷ میلیمتر، گچساران ۵۱۲ میلیمتر، دهدشت ۶۱۸ میلیمتر، سی سخت ۷۳۲ میلیمتر، لیکک ۵۲۸ میلیمتر و چرام ۶۱۰ میلیمتر می باشد که از رشد بسیار خوبی نسبت به میانگین بارش در سال گذشته را شاهد هستیم ولی با این وجود باید تلاش و برنامه ریزی کرد که برای سال آینده، مشکل خاصی بوجود نیاید و در صورت بروز هرگونه مشکلی، باز بتوان آنرا به خوبی مدیریت کرد.

وی، افزود: خوشبختانه میزان ذخیره آب در سد کوثر نیز تا کنون ۴۴۱ میلیون متر مکعب بوده که دبی ورودی هم اکنون ۳۷ مترمکعب بر ثانیه است و امیدواریم با بارشهای خوبی که پیش بینی می شود در سطح استان داشته باشیم، این میزان افزایش قابل توجهی را داشته باشد.

داودی مهر، اظهار داشت: یکی از نگرانی های ما، در خصوص آب سطحی است که امیدوارم جهادکشاورزی در این زمینه و خصوصا در بحث الگوی کشت مناسب و ممانعت از کشت محصولات آببر همچون برنج، تلاش و اقدامات بیشتر و اثرگذارتری انجام دهد که البته در این خصوص، همکاری جمعی همه اعضای محترم را نیز می طلبد.

همچنین در این جلسه، مهندس فیلی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، ضمن تاکید بر اجرایی شدن به موقع و کامل مصوبات جلسات قبل و تعامل همه دستگاههای مرتبط با بخش آب، گفت: باید نسبت به وضعیت کشت های پرآب، تصمیم گیری کارشناسانه و پیشگیرانه صورت گیرد تا با مشکلاتی که سالهای قبل مواجه بودیم، دیگر روبرو نشویم.

وی با اشاره به ضرورت تعیین حریم رودخانه بشار که بخشی از آن انجام گرفته، افزود: لازم است تا با برنامه ریزی لازم و همکاری نزدیکتر دستگاههای اجرایی ای که در این زمینه قبلا هم مشخص شده اند، این کار هرچه زودتر به اتمام برسد.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای كهكیلویه و بویراحمد

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای كهكیلویه و بویراحمد

    شركت آب منطقه‌ای كهكیلویه و بویراحمد یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات