سعی کرده‌ام خدمتگزاری صادق برای مردم باشم/ ایجاد سامانه پیش بینی هواشناسی در خوزستان

سعی کرده‌ام خدمتگزاری صادق برای مردم باشم/ ایجاد سامانه پیش بینی هواشناسی در خوزستان

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، آیین تودیع و معارفه مدیرعامل سازمان و آب و برق خوزستان بعد از ظهر امروز (سه شنبه ۳۰ بهمن) با حضور وزیر نیرو، امام جمعه موقت خوزستان، نمایندگان مجلس و دیگر مسئولان خوزستانی در سالن همایش های بین المللی کوی بوستان اهواز برگزار شد .
" محمدرضا شمسایی"با بیان خلاصه عملکرد خود پرداخت و در زمینه اصلاح ساختار و اقدامات مربوط به حوزه های سازمان آب و برق خوزستان که نیاز به اصلاح و تکمیل داشتند به راه اندازی واحد های مشارکت مردمی اشاره و گفت: این واحد برای ایجاد تشکل های آب بران با مشارکت وزارت و سازمان جهاد کشاورزی استان تشکیل شد .
وی با اشاره به ایجاد سامانه پیش بینی هواشناسی، در سازمان گفت: این سامانه برای اولین بار در کشور در خوزستان ایجاد شد .
شمسایی ادامه داد: با توجه به اینکه سازمان آب و برق نیاز به پیش بینی حوضه ای در هواشناسی دارد، سامانه پیش بینی هواشناسی را در سازمان ایجاد کردیم همچنین موفق شدیم مرکز مانیتورینگ سازمان را ایجاد و راه اندازی کنیم .
وی در زمینه سد سازی تصریح کرد: در ۳ سال گذشته ۲ سد را به اتمام رساندیم و شروع به ساخت۲ سد در آبادان و خرمشهر کردیم که باعث حل شوری آب در پایین دست شد .
شمسایی همچنین به ایجاد و راه اندازی واحدهای برنامه ریزی منابع آب، موسسه تحقیقات آبیاری و زهکشی بین المللی، دیتا سنتر و ایجاد و راه اندازی واحد ژئوماتیک اشاره کرد و گفت: واحد ژئوماتیک از ۱۶ سال پیش در سازمان راه اندازی شد ولی حالا با خرید ۱۶ پهباد که قادر هستند نقشه را به وسیله فیلم و عکس در کوتاه ترین زمان ممکنه انجام دهند تکمیل شده است .
وی با بیان این که اگر باران های پاییزی امسال را نداشتیم قطعا در تابستان سال جاری با مشکل آب شرب در استان مواجه می شدیم یادآور شد: تابستان سال گذشته یکی از خشک ترین سال های پیشین بود که با تدبیر و مدیریت صحیح بر رودخانه ها این دوره با کمترین خسارت و مشکل سپری شد .
مدیرعامل پیشین سازمان آب و برق خوزستان در پایان با بیان این که در تمام مدت خدمتم سعی کرده ام خدمتگزاری صادق برای مردم باشم به ۴ سال و نیم باقیمانده خدمت خود اشاره و ابراز امیدواری کرد تا این مدت هم با تمام توان در خدمت مردم خوزستان باشد و به این خادمی افتخار می کند .

لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات