پیام وزیر نیرو به مناسبت دهه فجر

پیام وزیر نیرو به مناسبت دهه فجر

به گزارش پایگاه خبری توانیر، دکتر رضا اردکانیان وزیر نیرو در پیامی به مناسبت دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی، پیشرفت های صنعت آب و برق را مورد اشاره قرارداد و تاکید کرد: وقت آن است که در سایه تجربه های گذشته، همدلی، اندیشه های نو، شفافیت بیشتر، پاسخگودی افزون تر، مشارکت همدلانه تر و امیدواری سرشار از میهن دوستی، برای توسعه پایدار منابع آب و انرژی ایران تلاش کنیم.

در این پیام آمده است:

مردم ایران بی گمان در بهمن ۱۳۵۷ یکی از بزرگترین انقلاب های جهان را محقق ساختند.

انقلاب پدیده ساده ای نیست و به مانند همه انقلاب های بزرگ جهان، انقلابیون برای تحقق آن هزینه های بسیار پرداختند. پدیده مشترک انقلاب حکایت از آن می کند که مردم چنان از نظم سیاسی حاکم بر جامعه به تنگ آمده بودند که هزینه های بسیار به جان خریدند تا در زندگی هر نظم و نسق جدیدی را تجربه کنند، مردم ایران نظمی را مطالبه می کردند که در آن استقلال ملی، حق تعیین سرنوشت، آزادی های سیاسی و مدنی، حقوق شهروندی، شیوه زندگی و معنویت دینی، عدالت و سطح منصفانه ای از کیفیت زندگی تضمین شود.
چهل سال از بهمن ۱۳۵۷ گذشته و انقلاب اسلامی ایران حیات سیاسی جدیدی را در قالب جمهوری اسلامی ایران پدید آورده است. چهل ساله شدن انقلاب و جمهوری اسلامی ایران این دست آورد جمعی همه ایرانیان را باید تبریک گفت، دشواری ها پیش روی جمهوری اسلامی ایران بسیار بوده و موفقیت های بزرگی نصیب شد و دشواری های کماکان پیش روست. لیکن ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران به پشتوانه مردم، گام برداشتن در مسیر تحقق آرمان های انقلاب را ادامه می دهد.
اینجانب به عنوان مدیر بخش آب و انرژی که از اولین روزهای پس از پیروزی انقلاب در کنار صنعت آب و برق بوده ام، به دست آوردهای عظیم صنعت آب و برق ایران که با سرمایه های همین کشور و یا تخصص و سخت کوشی ایرانیان به دست آمده اشراف دارم و به آن ها مفتخرم چهل سالگی، زمان بلوغ و بازاندیشی نیز هست و از این منظر نیز آگاهم که کاستی هایی در مدیریت پایدار منابع آب و انرژی کشور وجود دارد. وقت آن است که در سایه تجربه های گذشته، همدلی، اندیشه های نو، شفافیت بیشتر، پاسخگودی افزون تر، مشارکت همدلانه تر و امیدواری سرشار از میهن دوستی، برای توسعه پایدار منابع آب و انرژی ایران تلاش کنیم چهل سال تجربه را پشت سر داریم و باید با اتکا بر انبوه سرمایه ها که مهمترین شان انسان های نیک سرشت این سرزمین است، راه توسعه را برای آیندگان، هموارتر از امروز سازیم تردید ندارم که در سایه امید تخصصی و حکمرانی بهتر قادریم آینده های بسیار پرشکوه را رقم بزنیم.

رضا اردکانیان

لینک اصل خبر در سایت سایت خبری شرکت توانیر

    منبع خبر

    سایت خبری شرکت توانیر

    سایت خبری روابط عمومی شرکت توانیر

      نظرات