گزارش خبری / روایتی از اقدام و تلاش در حوزه عمرانی شهرداری مبارکه

گزارش خبری / روایتی از اقدام و تلاش در حوزه عمرانی شهرداری مبارکه

اجرای پروژه‌های عمرانی در هر منطقه باعث افزایش نشاط اجتماعی ، ایجاد ارزش‌افزوده و نیز تسهیل عبور و مرور،افزایش ضریب امنیت ، و بسیاری از موارد مثبت دیگر می‌شود. علیرغم کمبود منابع مالی برای اجرای پروژه‌ها با انتخاب صحیح پیمانکار و نیز مدیریت منابع مالی و انسانی توانستیم پروژه‌های خوبی را انجام دهیم. اجرای پروژه عمرانی با پتانسیل‌های داخلی شهرداری، فصل جدیدی از عمران و آبادانی را در شهر رقم‌زده است .

مهندس بهشتی نژاد گفت: ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب در سال‌‏های اخیر به‌عنوان راهکاری اصولی و عملیاتی در حوزه اقتصادی و بسیاری دیگر از زمینه‌ها راه را بر همگان نشان داد . یکی از سیاست هایی که به نظر می‏ رسد، علاوه بر حرکت در جهت اقتصاد مقاومتی، شهرداری را در  اجرای پروژه های عمرانی کمک می ‏کند، اولویت بندی  پروژه ها از منظر ایجاد رفاه و صرفه اقتصادی و با مشارکت بخش خصوصی است.

تلاش برای بهبود وضعیت آسفالت معابر جهت افزایش رضایت مردم

آسفالت معابر ، مرمت لکه‌گیری ، اصلاح ترانشه های سطح شهر و محلات از موضوعاتی است که همواره مورد درخواست مردم بوده و علارغم  افزایش چند برابری قیمت آسفالت ، همواره موردتوجه خاص شهرداری  است و با نیازسنجی و اولویت‌بندی‌های صورت گرفته سعی بر رضایتمندی هرچه بیشتر مردم داشته‌ایم .

حجت اله بهشتی نژاد افزود : در فعالیت‌های عمرانی سعی شده است مهندسی ارزش جایگاه خود را داشته باشد به‌نوعی که با تغییر روش‌ها و روش‌های نوین بتواند سطح پویایی در انجام پروژه‌ها شاهد باشیم وسعی شده علاوه بر اجرای پروژه‌های باکیفیت به مسائل زیباسازی آن‌ها نیز توجه شود.در این زمینه نیز نسبت به زیباسازی و بهسازی معابر سطح شهر اقدام شد که ازجمله این پروژه‌ها می‌توان از اصلاح  رفیوژ میانی تقاطع چهارراه شهید نیکبخت تا میدان مادر ، زیباسازی رفیوژ میانی محله یک صفاییه ، بهسازی و پیاده‌روسازی معابر محله دهنو نام برد و در حال حاضر نیز عملیات بهسازی و اصلاح رفیوژ میانی بلوار های فتح المبین  و معلم  جهت کاشت گونه های مقاوم،اصلاح سیستم آبیاری و اجرای شبکه آبیاری مکانیزه  و همچنین جدول گذاری بلوار شهید ربیعی سرارود در حال انجام می باشد.

استفاده از فضای سبز موجود برای توسعه پارک‌های محله‌ای و ارائه خدمات عمومی

وی در ادامه توسعه پارک‌های محله‌ای را با استفاده از فضاهای سبز موجود ، به‌عنوان  یکی دیگر از برنامه‌های شهرداری عنوان کرد و گفت: برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری اساسی شهرداری مبارکه در دوره جدید در راستای توسعه خدمات محله‌ای بوده است . استفاده از فضاهای سبز و اشجار موجود در محلات مختلف و جلوگیری از قطع آن‌ها درروند اجرای پروژه‌ها یکی از مهم‌ترین برنامه‌های مدیریت شهری مبارکه بود که یکی از اقدامات صورت گرفته در این زمینه  را می‌توان طراحی و احداث پارک محله‌ای دهنو نام برد .

یکی از انواع فضای سبز شهری پارک‌های خطی می‌باشند که بهره‌مندی شهروندان از مزایای فضای سبز را به‌طور یکسان در سطح محلات امکان‌پذیر می‌کند . پارک‌های خطی قابلیت تلاقی با مسیرهای پیاده، اتصال به فضاهای سبز ترافیکی موجود در سطح شهر مانند رفیوژها و حتی اتصال به باغچه‌های موجود در خیابان‌ها را دارا بوده و از انعطاف‌پذیری بالایی جهت گسترش برخوردار هست و این امکان را به وجود می‌آورد که با سرمایه‌گذاری قابل‌قبول گامی موثر در افزایش سرانه فضای سبز در سطح شهر برداشته شود .

معاونت عمران شهرداری مبارکه با توضیح این مطلب گفت:  ساماندهی و احداث پارک، همچنین ایجاد فضای مناسب برای رفاه شهروندان عزیز در دستور کار قرار گرفت و فاز اول این پروژه جهت بهسازی و زیباسازی که بین محله هفت و هشت بود پایان یافت و فاز دوم(ساماندهی فضای سبز  بین محله یک و ده ) در حال انجام است .

هدایت و دفع آب‌های سطحی از برنامه‌های اولویت دار مدیریت شهری مبارکه

وی  در ادامه به موضوع هدایت و دفع آب‌های سطحی  اشاره کرد و گفت : در شهر و محلات مختلف مبارکه روند بارندگی و تبدیل آن به رواناب به گونه‌ای است که هدایت آبهای سطحی نیاز به ساماندهی داشته و ضرورت مدیریت این آبها و هدایت آن به سمت کانال خروجی در فصول بارش نزولات جوی بسیار حائز اهمیت است . لذا در همین راستا اقدامات متعددی تاکنون صورت پذیرفته و در حال حاضر نیز عملیات بدنه سازی مسیر سیل بلوار شهدای طاهری جهت هدایت آب های سطحی و جلوگیری از آب گرفتی در هنگام بارندگی در حال اتمام می باشد.

مهندس بهشتی نژاد اضافه کرد :آنچه مشخص است اقدامات زیر بنایی و اصولی برای توسعه زیر ساخت ها ، خدمات دهی مطلوب به شهروندان و مقابله با حوادث غیر مترقبه در دنیای امروز از پایه های پیشرفت و توسعه شهری است که امید است با همکاری حمایت های معنوی شهروندان بتوانیم در ادامه خدمت رسانی هر چه بیشتر این عزیزان و درراستای عمران و توسعه شهری گامی بلند برداریم .

وی در پایان گفت :یکی از مهم‌ترین اهداف ما شفاف‌سازی ، نظارت صددرصدی بر تمامی عملیات عمرانی سطح شهر به‌خصوص پروژه‌های در حال اجرا توسط نیروهای تخصصی مدیریت شهری است تا باصرفه جویی منطقی در اجرای پروژه‌ها شاهد بهره‌برداری با بهترین حالت کمی و کیفی باشیم .

  • برای بزرگ نمایی کلیک کنید
  • برای بزرگ نمایی کلیک کنید
  • برای بزرگ نمایی کلیک کنید
  • برای بزرگ نمایی کلیک کنید
  • برای بزرگ نمایی کلیک کنید
  • برای بزرگ نمایی کلیک کنید
لینک اصل خبر در سایت شهرداری مبارکه

    منبع خبر

    شهرداری مبارکه

    شهرداری مبارکه

    شهرداری مبارکه یک شهرداری در شهر مبارکه می باشد

      نظرات