بیش از چهار هزار تاکسی به کپسول های اطفای حریق تجهیز شده اند

بیش از چهار هزار تاکسی به کپسول های اطفای حریق تجهیز شده اند


رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز از تجهیز چهار هزار و ۳۴ تاکسی به دستگاه های خاموش کننده حریق خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، محمد هادی قانع با بیان اینکه تعداد ۵ هزار و ۴۹۹ راننده تاکسی در طرح تاکسی آتش نشان آموزش های لازم را برای مقابله با حوادث دیده اند، گفت: در شش ماهه اول سال جاری ۲۴ مورد و در شش ماهه دوم ۲۰ مورد اطفای حریق توسط تاکسی های آتش نشان انجام شده است.
وی در خصوص طرح تاکسی آتش نشان اضافه کرد: در راستای ارتقا سطح ایمنی شهروندان و همچنین لزوم توسعه مشارکت مردمی و تسریع در امدادرسانی و اطفا حریق هنگام بروز حادثه با همکاری سازمان تاکسیرانی طرح تاکسی آتش نشان اجرا شده است. در این طرح رانندگان تاکسی با در اختیار داشتن کپسول های آتش نشانی در صورت بروز حادثه می توانند عملیات اطفا را انجام دهند.
رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با اشاره به وقوع حریق در بلوار مدرس و اطفای آن توسط تاکسی آتش نشان افزود: با حضور به موقع فرهاد روستا راننده تاکسی آتش نشان در محل حادثه، آتش توسط این راننده به سرعت و با استفاده از یک دستگاه خاموش کننده اطفا شد.
قانع در خصوص چگونگی این حادثه اظهار داشت: قسمت موتور خودروی سواری شعله ور بوده که دست راننده هنگام باز کردن درب جلو دچار جراحت شد. پس از حضور تاکسی آتش نشان و استفاده از دستگاه خاموش کننده مانع از سرایت حریق به دیگر قسمت های خودرو سواری ۴۰۵ شد و با حضور تیم امدادی ایستگاه ۱۰ آتش نشانی عملیات ایمن سازی خودرو و انتقال آن به حاشیه امن خیابان توسط آتش نشانان انجام شد.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات