پاسخ کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز در مورد نرخ کرایه سرویس مدارس

پاسخ کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز در مورد نرخ کرایه سرویس مدارس

بسمه تعالی

مطابق با دستورالعمل اجرایی آیین نامه حمل‌ونقل دانش‌آموزان مدارس مصوب وزارت‌خانه‌های کشور، آموزش و پرورش و راه و شهرسازی، تنها دو نرخ از والدین بابت سرویس مدارس دانش آموزان دریافت می‌شود .

۱ - نرخی که مطابق با ماده ۱۳ این دستورالعمل توسط کارگروه ماده ۱۸ آیین نامه فوق‌الذکر که متشکل از نمایندگانی از اداره آموزش و پرورش، انجمن اولیا و مربیان شهر و شهرداری است پیشنهاد و پس از تصویب در شورای شهر، برای اجرا ابلاغ می‌گردد و تمام این مبلغ به راننده سرویس تعلق می‌گیرد. این نرخ در تاریخ ۰۵/۰۶/۹۷ به تصویب شورای اسلامی شهر شیراز رسیده است .

۲ - علاوه بر این، مطابق با تبصره ۲ ماده ۱۸ این دستورالعمل، مبلغ دیگری توسط کارگروه ماده ۱۸ به منظور تامین هزینه‌های فرهنگی و نظارتی مرتبط با حمل‌و‌نقل دانش‌آموزی و عوامل اجرایی حمل‌ونقل دانش‌آموزان مستقر در داخل مدرسه تعیین و در قراردادهای مربوطه اعمال می‌گردد. این مبلغ در سال جاری، مطابق مصوبه کارگروه ماده ۱۸، برابر با ۲۲ هزار تومان می‌باشد .

بنابراین اخذ هر مبلغ دیگری به جز دو نرخ مذکور، خلاف دستورالعمل مربوطه بوده و هر گونه شکایت و تخلف در این زمینه توسط سازمان دانش‌آموزی یا سازمان حمل‌ونقل مسافر شهرداری شیراز قابل پیگیری خواهد بود .

کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات