دودمان: گذرهای کودکانه در راستای شهر دوستدار کودک در مناطق شهرداری ایجاد می شود

دودمان: گذرهای کودکانه در راستای شهر دوستدار کودک در مناطق شهرداری ایجاد می شود

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر شیراز، دکتر «لیلا دودمان» عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر شیراز در این آیین گفت: با توجه به مصوبه شورای عالی استان‌ها در مورد طرح شهر دوستدار کودک و مکلف شدن شهرداری‌های سراسر کشور به اجرای این طرح و همچنین ابلاغیه دستورالعمل شهرهای دوستدار کودک از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور پروژه طرح شهر دوستدار کودک در حوزه معاونت شهرسازی و معماری آغاز به کار کرده است .

دکتر دودمان افزود: در این راستا تلاش‌ داریم با همکاری شهرداران مناطق، شهر شیراز را برای پیوستن به شبکه جهانی شهرهای دوستدار کودک آماده کنیم .

به گفته وی اجرای نخستین گذر کودکانه در پیاده راه وکیل در راستای زمینه‌سازی برای پیاده سازی و بستر سازی شهر دوستدار کودک است .

« هادی شهدوست» شهردار منطقه ۸ شیراز نیز با اشاره به استقبال بی نظیر کودکان و خانواده‌ها از برنامه‌های اجرا شده در این گذر گفت: تصمیم داریم هر نوبت یکی از خیابان‌های سطح این منطقه را به گذرهای کودکان اختصاص دهیم تا کودکان بتوانند در برنامه‌های شاد و متنوع شرکت کنند .

هادی شهدوست  افزود: در شهر دوستدار کودک نیازهای کودکان در کانون توجه قرار دارد و تلاش می‌شود تا فضای فعالیت کودکان همانند سایر شهروندان و منطبق با نیازهایشان مناسب سازی و بسترسازی شود .

براساس این گزارش نخستین برنامه گذر کودکانه در راستای تبدیل شیراز به شهر دوستدار کودک در پیاده راه وکیل چهارشنبه اول اسفند ماه از ساعت سه بعد از ظهر تا ۷ شب با حضور کودکان و گروه‌های مختلف هنری، فرهنگی و ورزشی کودکانه برگزار شد .

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات