ساماندهی جمع آوری خاک و نخاله / نظارت بر اجرای طرح تپش / آموزش شهروندی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ساری ، عباس رجبی سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری مرکز استان ، با اشاره به طرح ساماندهی خاک و نخاله های ساختمانی اظهار داشت: اجرای این طرح در راستای  جلوگیری از دپوی نخاله در معابر ، جلوگیری از آبگرفتگی در جوی ها  و سد معبر در حال انجام است.

وی به ماده ۱۶ و ۲۰ قانون مدیریت پسماند و حکم دادستانی در زمینه تخلیه زباله، خاک و نخاله های ساختمانی در حاشیه شهر اشاره کرده و افزود: بر این اساس ، نسبت به متخلفین برخورد قانونی مانند جریمه، توقیف وسیله نقلیه و بازداشت اعمال خواد شد.

رجبی اجرای طرح بازو غلتان برای ساماندهی خاک و نخاله را مورد توجه قرار داد  و گفت: سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری  از اواسط سال ۱۳۹۵ طرح بازو غلتان را برای ساماندهی خاک و نخاله عملیاتی کرده است و تاکنون متوسط ماهانه ۴۰۰ متر مکعب نخاله ساختمانی جزء ، با طرح  بازوغلتان جمع آوری و در سایت مخصوص پس از پردازش های لازم منهدم شده اند.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری در ادامه به بررسی مطالبات این سازمان اشاره کرده و اظهار داشت: کمیسیون ماده ۷۷ با حضور نمایندگان قوه قضائیه ، وزارت کشور و شورای اسلامی شهر نیز در این سازمان تشکیل شده و اقدامات قانونی برای وصول مطالبات انجام خواهد شد.

رجبی ضمن اعلام آمادگی سازمان مدیریت پسماند شهرداری برای ارائه خدمات در مواقع بحرانی تصریح کرد: ستاد مدیریت بحران این سازمان، همزمان با شروع بارندگی ها و در راستای کنترل جریان آب های سطحی و بحران در آماده باش کامل بوده و فعالیت های موثری را در جهت رفاه حال شهروندان اجرایی کرده است.

این مسئول ، اجرای طرح تپش (تفکیک پسماند شهر ) را از پروژه های ویژه سازمان مدیریت پسماند عنوان کرد و گفت: با فرهنگ سازی و آموزش شهروندی که برای رده های مختلف سنی در سطح شهر و برای این پروژه انجام شده است ، میزان مشارکت شهروندان افزایش یافته است.

رجبی افزود: کارشناسان سازمان بر روند اجرای طرح تپش و مشارکت شهروندان بطور مستمر نظارت دارند.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری در پایان خاطر نشان کرد:  این سازمان در مسیر فرهنگ سازی از  ظرفیت و توانمندی های آموزشی و  تبلیغاتی و نیز پیشنهادات و نظرات کارشناسان و شهروندان استقبال خواهد کرد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ساری

    منبع خبر

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری یک شهرداری در شهر ساری می باشد

      نظرات