چهارمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان دیواندره برگزار شد

سازگاری با کم آبی و مدیریت مصرف از ارکان مدیریت مدیریت منابع آب هستند

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کردستان، چهارمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب دیواندره با حضور اعضاء و روسای ادارات، بانکها، شهردار، دادستان و رییس دادگستری شهرستان در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

جعفر توان فرماندار دیواندره در چهارمین جلسه شورای حفاظت منابع آب این شهرستان، خشکسالی و احتمال رویارویی با بحران آب را جدی عنوان کرد و اظهار داشت: راه برون رفت از بحران کم آبی مدیریت صحیح منابع آبی و مصرف آن، جلوگیری از برداشت های غیرمجاز و انسداد چاههای غیر مجاز است.

وی جلوگیری از هدر رفت آب را وظیفه همگانی دانست و بر لزوم انجام کارهای ترویجی برای اصلاح الگوی کشت مناسب و کم آب بر تاکید کرد.

رییس اداره منابع آب دیواندره نیز در این جلسه گفت:در راستای مدیریت منابع آبی و مصرف بهینه آب تاکنون ۵۷۰ فقره پروانه بهره برداری چاه نیمه عمیق در شهرستان دیواندره صادر که برای ۱۶۰ مورد آنها کنتور هوشمند صادر گردیده شده است.

محمدی باتوجه به شروع فعالیت اکیپهای گشت و بازرسی منابع آبی در شهرستان از اعضای شورای حفاظت از منابع آب و مردم خواست که جهت حفاظت و صیانت از منابع آبی و سازگاری با بحران کم آبی همکاریهای لازم را با آنها داشته باشند

رئیس اداره منابع آب دیواندره افزود: در سال آبی جاری بارندگی چشمگیر و قابل ملاحظه ای داشتیم که میانگین آن در شهرستان ۳۱۹ میلیمتر بوده و ۸۳ میلیمتر آن مربوط به بهمن ماه میباشد و نسبت به سال آبی گذشته ۱۸۴ درصد افزایش داشته ایم اما باعنایت به بارندگیهای اخیر تاکید میشود باتوجه به شرایط اقلیمی، مردم بایستی تعهد بیشتری نسبت به آیندگان و مصرف بهینه این مایع حیاتی داشته باشند.

محمدی گفت: باتوجه به بارندگیهای اخیر برای تامین آب شرب شهر دیواندره ۶ میلیون مترمکعب آب در سد سیازاخ ذخیره خواهد شد که برای سال ۹۸ کافی بوده و مشکلی برای آب شرب نخواهیم داشت

در این جلسه مواردی از جمله: ترویج فرهنگ صرفه جویی و مصرف بهینه توسط ادارات و تعامل بیشتر با مردم، رعایت الگوی کشت و پرهیز از کشت محصولات پرمصرف، تشکیل کارگروه تخصصی شن و ماسه برای سال آتی و هماهنگی شهرداری برای برداشت مصالح رودخانه ای با اداره منابع آب شهرستان، همکاری شهرداری و دهیاریها جهت عدم تخلیه نخاله در حرایم چاهها و رودخانه ها تصویب گردید.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای كردستان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای كردستان

    شركت آب منطقه‌ای كردستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات