رفع تصرف پنج هزار و ۵۰۰ متر مربع از اراضی حریم رودخانه های مریوان

در سه اقدام جداگانه بالغ بر ۵ هزار و ۵۰۰ متر مربع از اراضی حریم رودخانه های شهرستان مریوان رفع تصرف گردید.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کردستان، در سه اقدام جداگانه و با اخذ دستور قضایی، سه مورد از تصرفات غیرقانونی حریم رودخانه های ریخلان و گاران در شهرستان مریوان رفع و این اراضی بازگشایی گردید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان در این خصوص گفت: با هماهنگی های صورت گرفته توسط همکاران شرکت در اداره منابع آب شهرستان مریوان با مرجع قضایی و ارائه مستندات، دستورات لازم جهت رفع تصرف اخذ و با هماهنگی صورت گرفته این امر صورت گرفت.

کامران خرم در بیان جزئیات این رفع تصرفات غیرقانونی گفت: این موارد شامل جابه جایی حدود ۳۰۰ اصله درخت یک ساله در حریم رودخانه گاران (اراضی روستای کانی کوزله) و رفع تصرف پنج هزار متر مربع ازاراضی مربوطه، و دو مورد رفع تصرف کامل و بازگشایی از حریم رودخانه ریخلان (جنب روستای ریخلان) با متراژهای ۵۰۰  و ۱۵۰ مترمربع که به صورت فنس کشی و کشت زمین نیز بود  با معرفی به دادگاه و دستور قضایی انجام شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان گفت: بر اساس ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب، بستر انهار طبیعی و کانال های عمومی و رودخانه ها (اعم از اینکه آب دائمی یا فصلی باشد) و مسیل ها، بستر مرداب ها و برکه های طبیعی در اختیار حکومت جمهوری اسلامی ایران است.

وی ضمن اشاره به بند ۲۶۴ مجموعه بخشنامه های ثبتی که «قبول ثبت بستر رودخانه ها از اشخاص اکیدا ممنوع است»، بر رعایت ماده ۱۳ آئین نامه بستر و حریم رودخانه ها تاکید کرد؛ طبق این ماده «وزارتخانه ها، موسسات و شرکت های دولتی، شهرداری ها و همچنین سازمان ها و نهادهای وابسته به دولت مکلفند قبل از اجرای طرح های مربوط به خود و صدور پروانه لازم، بستر و حریم رودخانه ها، انهار، مسیل ها، مرداب ها و برکه های طبیعی را شرکت آب منطقه ای استعلام نمایند».

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان همچنین خواستار جلوگیری از ثبت و صدور سند اراضی بستر رودخانه برای اشخاص از سوی ادارات ثبت اسناد و املاک شد.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای كردستان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای كردستان

    شركت آب منطقه‌ای كردستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات